בריאות ותזונה

מחקר בארה"ב: אכילת דגנים מלאים מסייעת לאריכות ימים

אכילה של דגנים מלאים מקטינה באופן דרמטי את הסכנה לחלות במחלות לב ומאריכה חיים - כך עולה ממחקר גדול שנערך על מאות אלפי מבוגרים בארה"ב

  • כ"ה אדר התשע"ז
דייסת דגנים (צילום: יחסי ציבור)דייסת דגנים (צילום: יחסי ציבור)
אא

מחקר גדול שנערך בארה"ב מוכיח: אכילת דגנים מלאים מדי יום בכמות מספקת מפחיתה באופן דרמטי את הסיכויים לחלות במחלות לב, ובאופן כללי מאריכה את חיי האדם. מחקרים נוספים שפורסמו בנוגע לאילת דגנים מלאים מראים כי אכילה שלהם מפחיתה את הסיכון לסוכרת 2, ליתר לחץ דם ולהשמנה.

במהלך המחקר בחנו החוקרים 110,000 אמריקנים, בריאים, מעשנים, חולים במחלות שונות או בעלי משקל גבוה. ממצאי המחקר הצביעו על כך שאדם האוכל בין 5-40 גרם של דגנים מלאים מדי יום הוא סיכון מופחת לחלות במחלות לב. יצוין כי מדובר בכמות שבה לא עומדים רוב האמריקנים שאוכלים בממוצע כ2 גרם בלבד בכל יום

בהקשר לאכילה של דגנים מסוג אלו ממליצים החוקרים על חיטה גרוסה, פתיתי חיטה מלאה, שיבולת שועל ותוספת של ירקות כבסיס לרוב הארוחות ביום. החוקרים מציעים לאכול דגנים מלאים בכל הארוחות, ולהשתמש גם באורז חום וחומוס על מנת לגוון את סוג האוכל.

דגנים מלאים הם גרעיני דגנים המכילים את גרעין הדגן במלואו, כלומר את ארבעת רכיבי הגרעין, הנקראים נבט, אנדוספרם, מעטפת פנימית, ומעטפת חיצונית הנקראת גם "סובין". זאת בניגוד לגרעינים מעובדים המכילים, בדרך כלל, רק את האנדוספרם.

מוצרים הנקראים מוצרי מזון מלא מיוצרים מקמח או גרעינים של דגנים מלאים. הדגן הנפוץ ביותר הוא החיטה, אך נפוצים גם מוצרי מזון מלא מדגנים אחרים דוגמת שעורה, שיפון, שיבולת שועל, אורז, ועוד.

הדגנים המלאים עשירים בסיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, חלבונים (במיוחד חומצת האמינו ליזין), מינרלים (כולל מגנזיום, מנגן, זרחן וסלניום) וויטמינים (כולל ניאצין, ויטמין B6, וויטמין E), והם שומרים על בריאות האדם.

תגיות:בריאותאריכות ימיםדגנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה