חדשות בארץ

עורכי הדין של אלאור אזריה: "בלעדינו הוא היה יושב 10 שנים"

עורכי הדין של אלאור אזריה חושפים כיצד התנהל המשפט המתוקשר מאחורי הקלעים, וטוענים כי הערעור הוא טעות חמורה שרק ירע את עונשו של החייל

  • י"ח אדר התשע"ז
אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

עורכי הדין אילן כץ ואייל בסרגליק, שייצגו את אלאור אזריה במשפט המתוקשר ביותר, העניקו ראיון ל'ידיעות אחרונות', ובו הם טוענים כי בלעדיהם – אלאור היה יושב 10 שנים בכלא.

"היה ברור לנו וגם לשרון גל, שלאחר גזר הדין נלך לאפשרות של ערעור, אבל כשראינו עונש של שנה וחצי בלבד – זה תרחיש שלא שקלנו. הבנו שצריך לעשות הערכה מחודשת ולא ללכת עם הראש בקיר", מספרים עורכי הדין, שהתפטרו מהתיק לאחר שמשפחת אזריה החליטה להגיש ערעור, בעידודו של עורך הדין יורם שפטל, שהצטרף לתיק לקראת סוף המשפט.

"ראינו במשך כמעט שנה את המשפחה הזו חיה באי ודאות מדיון לדיון. היינו איתם בקשר יומיומי. המשפחה יקרה לנו מאוד", הם מוסיפים. "הבנו שהמשפחה חוששת שלא יישאר להם כסף עבור הדיונים של המתקה, חנינה, ועדות שליש. אמרנו להם בצורה מפורשת שלא ידאגו בקשר לכסף, ושנעשה את זה בהתנדבות", מציין כץ.  

לאחר גזר הדין, שהורה על 18 חודשי מאסר בלבד, ייעצו עורכי הדין כץ ובסרגליק לאלאור שלא לערער על העונש. לתפיסתם, העונש שהוטל עליו רק זמן קצר קודם, 18 חודשי מאסר, הוא הישג.

"אלאור היה יכול להיות בבית בתוך ארבעה או חמישה חודשים". הם אומרים. ובסרגליק מספר: "למחרת גזר הדין, שוחחתי עם אביו, צ'ארלי, שאמר שאלאור החליט ללכת על ערעור".

עורכי הדין מאמינים בכל לבם שבמצב הדברים הנוכחי, ערעור על הכרעת הדין יגרום רק נזק ויחמיר את מצבו של אזריה. "בלעדינו", הם אומרים, "אזריה היה יושב עשר שנים". עו"ד בסרגליק: "היה שופט, שלא אנקוב בשמו, שאמר לי לקחת עסקה של שבע שנים ולשתוק. זה היה משפט ראווה, שנוהל כמו משפט ראווה. ולמרות הכל – בסוף ניצחנו".

"אנחנו לא הסכמנו להקצין את הקו התקשורתי", מספר כץ. "אני גם לא אהבתי את ההפגנה בכיכר רבין, אני אומר ביושר. באו בהתחלה וטענו שאלאור הוא ימני קיצוני, וכהוכחה לכך ציינו את כל הדברים שהוא העלה לפייסבוק היו בזמן חטיפת שלושת הנערים ואחרי שהתגלו הגופות. אייל ואני התבטאנו מאוד בחריפות נגד שרשרת הפיקוד ונגד שר הביטחון יעלון ונגד הרמטכ"ל. אבל ברגע שאומרים, 'גדי תיזהר – רבין מחפש חבר', אנחנו לא שם. קריאה כזו מבחילה ודוחה בעינינו".

כץ מוסיף ומציין: "אני חייב לציין לזכותו של האבא צ'ארלי, שכל החלטה שקיבלנו בתיק – הוא לא התווכח ולא עירער עליה. הכל. עד לקטע של הערעור".

תגיות:אלאור אזריהמשפטעורכי הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה