חדשות בארץ

הערכות: ישראל תשנה גישה במלחמה הבאה מול החיזבאללה

הצפי: לא עוד מלחמה ממוקדת מול החיזבאללה, אלא תקיפת תשתיות לאומיות בלבנון כולה. שר הביטחון: "כיום צבא לבנון הוא יחידה נוספת במערך של חיזבאללה, ונשיא לבנון הוא עוד פעיל של נסראללה"

  • ט"ו אדר התשע"ז
אא

 

"ראינו ושמענו בימים האחרונים שורה של הצהרות עוינות מפי בכירים לבנונים, ובשבת שעברה היה אפילו ניסיון למעשה התגרות בגבולנו הצפוני", אמר לאחרונה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, בוועדת החוץ והביטחון בכנסת, בהתייחסו להפגנה לא שכיחה של אזרחים לבנונים-שיעים על הגבול. ההפגנה התקיימה בחסות החיזבאללה, באמתלה כאילו ישראל דאגה להתקין בכפרים ציוד האזנה.

מבחינתו של ליברמן, כובד המשקל במלחמה הבאה יעבור גם אל הצבא הלבנוני, שנתפס עד כה כניאטרלי במידה מסוימת, וככזה שאינו מחרחר מלחמה. "לפני כשבועיים שמענו את נשיא לבנון, מישל עאון, מצהיר שמדינת לבנון, צבאה וארגון חיזבאללה הם כולם מערך אחד המכוון נגד ישראל", אמר שר הביטחון. "שמענו גם את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מאיים על ישראל, וראינו גם הפגנה שאורגנה על ידי חיזבאללה מגיעה לגבול ישראל, מבלי שכוחות הביטחון הלבנוניים ימנעו זאת. הדברים האלו מבהירים שכיום צבא לבנון הוא יחידה נוספת במערך של חיזבאללה, ועאון הוא עוד פעיל של נסראללה. לכן, מה שצריך להיות ברור לכולם הוא שמבחינתנו התשתיות של צבא לבנון ומדינת לבנון והתשתיות של חיזבאללה - אחד הם".

כמובן שפגיעה בתשתיות הלאומיות בלבנון עשויה להוות מנוף לחץ עצום על לבנון במקרה של עימות צבאי בגבול הצפון, לרסן את החיזבאללה ולהרגיע את הרוחות. בתקופה האחרונה מתקיימות פעילויות שליליות בגבול ישראל-לבנון, כולל הקמת מגדלים לא מאוישים בסמוך לגדר, בצד הלבנוני. בנוסף מתקיימים סיורים משותפים של החיזבאללה וצבא לבנון, בניגוד להסכם 1701 שנחתם אחרי מלחמת לבנון השנייה.

כזכור, במהלך מלחמת לבנון השנייה נזהרה מאוד ישראל מלתקוף תשתיות לאומיות בלבנון, והתמקדה בכתישת החיזבאללה. כיוון שלא הופעל לחץ פנימי על ארגון הטרור מצד לבנון, המלחמה ארכה 34 ימים.

תגיות:לבנוןחיזבאללהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה