חדשות בעולם

טראמפ שולח חיילים אמריקניים לסוריה להילחם בדאע"ש

ארה"ב מחזקת את מאבקה בדאע"ש: חיילי מארינס הוצבו בסוריה עם ארטילריה כבדה על מנת לעזור לכוחות המורדים

  • י"א אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

כ-200 חיילי מארינס הוצבו בסוריה עם ארטילריה כבדה, כחלק מההכנות המתמשכות לקרב נגד ארגון דאע"ש בא-רקה, עיר הבירה של ארגון הטרור הסוני.

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", אנשי המארינס שנשלחו לשטח סוריה הביאו עמם כלי ארטילריה מסוג "הוביצר" שנועדו לסייע לכוחות המורדים המקומיים. נוסף על כך, ארה"ב נערכת לשלוח מאות חיילים לכוויית כדי שיהיו מוכנים להצטרף במידת הצורך ללחימה נגד דאע"ש בבירת הארגון בעיר הסורית א-רקה.

הנוכחות הצבאית האמריקנית באזור מנביג' נועדה להבטיח שהכוחות הטורקיים וכוחות האופוזיציה הסורית יתמקדו בלחימה בדאע"ש ולא זה בזה.

בהתאם למגבלות הנוכחיות שנקבעו בתקופת ממשל אובמה, צבא ארה"ב יכול להחזיק עד 503 חיילים בשטח סוריה. עם זאת, כוחות זמניים לא נכללים בספירה.

בחודש שעבר שלחו ראשי הפנטגון, בראשות שר ההגנה ג'יימס מאטיס, לנשיא טראמפ את תוכניתם החדשה למאבק בדאע"ש. התוכנית שרטטה בנקודות את האסטרטגיה שאמורה להביא להגדלת מספר הכוחות האמריקניים בסוריה. מטרת הכוחות היא לייעץ טוב יותר לכוחות המורדים שנתמכים על ידי ארה"ב ולהכין אותם למערכה החשובה ב-א-רקה נגד דאע"ש.

צבא ארה"ב הכין שורה של אפשרויות לחימה בסוריה, כולל הגדלת הסיוע הארטילרי, הגדלת מספר מסוקי האפצ'י ואימון מאסיבי יותר של הכוחות המקומיים.

גורם אמריקני בכיר אמר אתמול (רביעי) שהצבת הכוחות האמריקניים היא אמנם זמנית, אך היא מצביעה על כך שהבית הלבן מעניק לפנטגון גמישות גדולה במלחמה נגד דאע"ש בסוריה. מפקדי צבא אמריקנים הביעו את תסכולם ממה שהם הגדירו כ"ניהול ברמת המיקרו" על ידי ממשל אובמה וביקשו חופש פעולה גדול יותר במלחמתם נגד אויביהם. 

תגיות:סוריהדונאלד טראמפדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה