חדשות בעולם

במהלך הכנת שיעורי בית: בן 14 מצא מטוס ממלחמת העולם השניה

הנער הדני בן ה-14 נדהם לגלות שרידי טייס ומפציץ גרמני, בעת שהכין את שיעורי הבית שלו

  • י"א אדר התשע"ז
(צילום אילוסטרציה:(צילום אילוסטרציה:
אא

דניאל רום כריסטיאנסן, נער דני בן 14, מצא מטוס ממלחמת העולם השניה בעת שהכין שיעורי בית.

בשיחה ל-BBC  סיפר קלאוס, אביו של דניאל, על הממצא המפתיע. "בכיתה של דניאל התבקשו להכין עבודה על מלחמת העולם השנייה. נזכרתי שסבי סיפר פעם על מטוס שהתרסק בשדה בנובמבר 1944", סיפר האב. "אמרתי לדניאל, בצחוק, שנצא ונמצא את המטוס שלכאורה התרסק בשדה". קלאוס הודה שפקפק באמינות הסיפור ששמע מסבו.

דניאל ואביו יצאו לשדה, ליד החווה המשפחתית שלהם, כשהם מצוידים בגלאי מתכות. לתדהמתם, גלאי המתכות החל לצפצף כשסרק קרקע בוצית. הם החלו לחפור וגילו את השרידים ממלחמת העולם קבורים בעומק של 4-6 מטרים באדמה.

קלאוס תיאר את התגלית: "היו שם בין 2,000 ל-5,000 חתיכות של המטוס, מנוע, ועצמותיו של הטייס, וחלקים מבגדיו. בהמשך מצאנו גם חפצים אישיים - ארנק עם כסף וספרים. לא נגענו בזה, רק שמנו את זה בכמה שקים. עכשיו מוזיאון ישגיח על זה. אני חושב שיש הרבה מידע בדפים האלה".

מומחים לפירוק פצצות הגיעו למקום, וקלאוס יצר קשר עם היסטוריונים שמתמחים באותה תקופה ועם הרשויות בדנמרק. שרידיו של הטייס יועברו לזיהוי במשטרה, והוא צפוי להיקבר בגרמניה אחר כך.

קלאוס סיפר כי למרות שהמשפחה נמצאת בשדה כבר עשרות שנים, מעולם איש מבני המשפחה לא מצא שום דבר. הזיכרון של סבא שלו, שהתברר כנכון, גרם לו לעשות חשבון נפש. "אולי הייתי צריך להקשיב לו יותר כשהוא היה בחיים", אמר.

תגיות:שיעורי ביתשרידיםמטוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה