חדשות בארץ

גדר גבוהה ומצלמות ביטחון – כך מתגוננים יהודי ארה"ב מול גל האיומים

כתבה ברשת "פוקס ניוז" סקרה את מצבן של הקהילות היהודיות, לאחר ששת גלי האיומים אודו פצצות המוטמנות במוסדות

  • י"א אדר התשע"ז
אא

המרכז הקהילתי היהודי של אורלנדו הפך לאחרונה ליעד מבוצר. המרכז מוקף בגדר גבוהה וניידות משטרה חונות בסמוך אליו. הותקנו בו מצלמות ביטחון רבות, ומי שמבקש להיכנס לבניין חייב להראות תעודה מזהה ולעבור דרך דלת ביטחון שנשלטת ע"י שומרים מבפנים.

רשת "פוקס ניוז" הקדישה כתבה למצבן של הקהילות היהודיות, לאחר ששת הגלים של איומי פצצות נגד מוסדות יהודיים בארה"ב.

לפחות 15 מוסדות יהודיים ברחבי ארה"ב וקנדה ספגו השבוע איומים לגבי פצצות המוטמנות במוסדות, כביכול. חלק מהאיומים הועברו טלפונית ואחרים באמצעות הדואר האלקטרוני.

סוכנות הידיעות JTA מסרה כי מדובר במוסדות יהודיים בניו יורק, אילינוי, וויסקונסין, מסצ'וסטס, מרילנד, אורגון, פלורידה ואלבמה. בנוסף, הופנו איומים לשני מרכזי קהילה יהודיים (JCC) בקנדה – האחד בטורונטו והשני בעיר לונדון שבאונטריו.

כל מאת הסנטורים המכהנים בסנאט אמריקאי חתמו על מכתב דחוף המופנה לבכירים בממשל טראמפ. "אנחנו כותבים כדי להדגיש את הצורך בפעולה מהירה לגבי הסדרה המדאיגה של איומי טרור אנונימיים כלפי מרכזים יהודיים, בתי ספר יהודיים, בתי כנסיות, ובניינים אחרים המזוהים עם ארגונים או מוסדות יהודיים ברחבי המדינה", כתבו הסנאטורים.

מכתב הסנאטורים הוא תגובה לתחושת הדאגה ההולכת וגוברת בקרב יהודי ארצות הברית. על אף שה-FBI עצר בסוף השבוע שעבר את חואן תומפסון, אחד האנשים ששלחו את האיומים, סוכני ה-FBI אומרים כי תומפסון לא היה אחראי לכל האיומים, כפי שלא היה אחראי לחילול בתי הקברות. ה-FBIממשיך בחקירתו כדי לגלות מיהם האנשים או הארגונים העומדים מאחורי גל האנטישמיות החדש בארה"ב. 

תגיות:יהודי ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה