חדשות בעולם

כל חברי הסנאט האמריקאי חתמו על מכתב לממשל טראמפ: "פעולה מהירה לעצירת האנטישמיות"

כל 100 הסנטורים חתמו על מכתב הקורא לבכירים בממשל טראמפ לעשות יותר כדי לבלום את גל האנטישמיות החדש

  • י' אדר התשע"ז
בניין הסנאט האמריקאי (צילום: shutterstock)בניין הסנאט האמריקאי (צילום: shutterstock)
אא

בעוד גל חדש של איומים מציף אתמול מוסדות יהודיים בארה"ב, כל מאת הסנטורים המכהנים בסנאט אמריקאי חתמו על מכתב דחוף המופנה לבכירים בממשל טראמפ.

"אנחנו כותבים כדי להדגיש את הצורך בפעולה מהירה לגבי הסדרה המדאיגה של איומי טרור אנונימיים כלפי מרכזים יהודיים, בתי ספר יהודיים, בתי כנסיות, ובניינים אחרים המזוהים עם ארגונים או מוסדות יהודיים ברחבי המדינה", כתבו הסנאטורים. המכתב פורסם אתמול על ידי שניים מחותמיו: סנאטור מרקו רוביו מפלורידה (רפובליקני) וסנאטור גארי פיטרס ממישיגן (דמוקרטי).

הסנאטורים הוסיפו וכתבו כי: "האיומים אינם מקרים מבודדים, אלא ניסיון אנטישמי להפיץ פחד ברחבי המדינה. זה לחלוטין אינו מקובל עלינו ואינו אמריקאי. אנו מודאגים כי מספר התקריות הללו הולך וגדל, וכישלון לטפל בהן ולמנוע אותם יעמיד אנשים חפים מפשע בסכנה ויאיים על יכולתם הכלכלית של המרכזים היהודיים הקהילתיים לתפקד".

המכתב נשלח למזכיר לביטחון לאומי, הגנרל בדימוס ג'ון קלי, לתובע הכללי ג'ף סשנס, ולראש ה-FBI ג'יימס קומי. עם זאת, ברור לכל כי חלק מכוונת המכתב היא גם להבהיר לנשיא טראמפ שיש צורך בהמשך גינויים ופעילות כנגד הגל אנטישמי האחרון.

מכתב הסנאטורים הוא תגובה לתחושת הדאגה ההולכת וגוברת בקרב יהודי ארצות הברית. על אף שה-FBIעצר בסוף השבוע שעבר את חואן תומפסון, אחד האנשים ששלחו את האיומים, סוכני ה-FBI אומרים כי תומפסון לא היה אחראי לכל האיומים, כפי שלא היה אחראי לחילול בתי הקברות. ה-FBI ממשיך בחקירתו כדי לגלות מיהם האנשים או הארגונים העומדים מאחורי גל האנטישמיות החדש בארה"ב.

תגיות:ארה"בדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה