חדשות בארץ

מאות אמצעי לחימה הוזמנו באינטרנט והגיעו דרך הדואר ליו"ש

חולית מחבלים רכשה חלקי נשק לייצור עצמי דרך האינטרנט. האמל"ח הגיע במסווה של חבילות דואר תמימות לבית הנמען

  • י' אדר התשע"ז
(צילומים: דובר צה"ל)(צילומים: דובר צה"ל)
אא

חולייה פלסטינית הפועלת ביהודה ושומרון ומייצרת אמצעי לחימה, הזמינה חלקי נשק מחו"ל דרך האינטרנט – כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. 

החוליה התגלתה במבצע רחב היקף של אוגדת איו"ש, שב"כ ומשטרת ישראל שהתנהל בחודשים האחרונים, והסתיים, כאמור, הלילה. במסגרת המבצע, נתפסו נשקים, מאות כדורים, כוונות, מחסניות ועוד. כמו כן, נחשפה חנות לשמלות כלה שהיוותה "כיסוי" להזמנת החבילות

המחבלים רכשו רכיבי נשק מחו"ל דרך האינטרנט. המדינות שבהם התקבלה ההזמנה שלחו את האמל"ח באוניות משלוח רגילות לנמל אשדוד, ומשם, בחבילות דואר או באמצעות שליחים לגיטימיים, לנמען במחנה הפליטים בלאטה או בקסבה של שכם.

בסך הכול נתפסו בחודשים האחרונים שלושה נשקים תקניים מסוג אם 16, מאות כדורים, 25 כוונות לנשק, מספר כוונות לייזר וכוונות צלפים, 42 סטרשפים (הטבעת הקדמית שבקנה), 90 מחסניות, רובה 4M (הגירסה המתקדמת של 16M), 127 רכיבי נשק קטנים ועשרות אפודי לחימה.

במסגרת הפרשה, עצרו כוחות הביטחון תשעה יצרנים וסוחרים פלסטינים. אחד מהם בעל חנות לשמלות כלה, אשר תחת מעטה זה הזמין חבילות רבות. החשודים הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

אופן הפעולה של חולית המחבלים התגלתה באורח מקרי ובסיעתא דשמיא, בבדיקה שגרתית של חבילה תמימה למראה שערכו בודקי המכס באשדוד. בבדיקה נדהמו הבודקים לגלות רכיבי נשק, בעוד שעל החבילות היה כיתוב של "חלקי פלסטיק" או "תעשיות בד".

בצה"ל מעריכים בי באופן זה הגיעו ליעדם מאות משלוחים, טרם חשיפת הפרשה. סביר מאוד להניח שמשלוחים אלה הובילו לפיגועי טרור רבים. 

תגיות:אמצעי לחימהמחבליםדואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה