חדשות בארץ

ליברמן: "אין כל כוונה להחיל ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון"

שר הביטחון אביגדור ליברמן הסביר היום מדוע, לטענתו, סיפוח יהודה ושומרון יביא למשבר. "ולו מבחינה כלכלית, ישראל תצטרך לשלם 20 מיליארד דולר רק מביטוח לאומי"

  • ח' אדר התשע"ז
אביגדור ליברמן (צילום:פלאש 90אביגדור ליברמן (צילום:פלאש 90
אא

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התארח הבוקר (שני) בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וטען בתוקף כי אין כל כוונה להחיל ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון. "שמעתי היום את ח"כ מיקי זוהר מהליכוד מדבר על החלת ריבונות ישראלית על כל יהודה ושומרון. אני כבר מקבל טלפונים מהעולם על העניין הזה", אמר. "אני רוצה להבהיר: אנחנו צריכים להיפרד מהפלסטינים ולא לקלוט פלסטינים בשטחנו. זה שני מיליון ו-700 אלף פלסטינים. אני כבר לא מדבר על זה שיתקפו אותנו ועל כך שהם לא יקבלו זכות הצבעה. אבל אפילו אם יקבלו רק תושבות, זה אומר שמהיום הראשון ישראל תצטרך לשלם להם 20 מיליארד שקל רק מביטוח לאומי. ולכן הגישה הזו היא לא נכונה וכדאי שהקואליציה תבהיר באופן חד וברור שאין כוונה להחיל ריבונות ישראלית על יו"ש", קרא ליברמן בתוקף.

שר הביטחון הוסיף וציין כי "קיבלנו מסר ישיר מארה"ב שהחלת ריבונות על יהודה ושומרון פירושה משבר מיידי עם ארה"ב. אז מי שרוצה משבר עם ארה"ב וגם להוציא 20 מיליארד שקל, שיעשה את זה".

בהמשך דבריו, הגיב שר הביטחון בביקורת לתיעוד שפורסם ברשת, בו נראים לוחמי מג"ב מגיבים בפאסיביות להתפרעות של מחבלים.

"ביומיים האחרונים נחשפנו לתמונות שלא הייתי רוצה לראות של גיפ מג"ב שמותקף על ידי עשרות רעולי פנים ואתה לא יודע אם זה אבנים או בקבוקי תבערה או רימון. אסור שנראה תמונות כאלו. הכוח לא פעל כפי שצריך", אמר ליברמן.

הייתי מצפה שיפעלו בהתאם לנוהל פתיחת אש, קרי יורים באוויר ואז ברגליים. זה שרעולי הפנים יצאו ללא פגע זה לא בסדר. ואני אומר זאת על דעת הרמטכ"ל, ששוחחנו על הנושא הזה ואנחנו מסכימים עליו. התמונות כפי שהיו אסור שנראה עוד פעם. זה מסר ברור למפקדים ולחיילים בשטח".

תגיות:יהודה ושומרוןאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה