חדשות בעולם

עימותים אלימים בארה"ב בין תומכי טראמפ ומתנגדיו; עשרות נעצרו

אלפי אמריקנים שתומכים בנשיא הפגינו ב-28 מדינות ברחבי ארה"ב. מולם התייצבו מתנגדיו של טראמפ. עשרות נעצרו

  • ז' אדר התשע"ז
דונאלד טראמפ, ארכיון (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ, ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ טען כי הנשיא הקודם לו ברק אובמה צותת לשיחותיו, נערכו הלילה (ראשון) הפגנות רבות שכללו עימותים בין תומכי טראמפ למתנגדיו.

על רקע האשמות טראמפ, יצאו לרחובות מאות בני אדם כדי להפגין בעד ונגד הנשיא החדש במספר מדינות ברחבי ארצות הברית, מקולורדו וניו יורק ועד וושינגטון וקליפורניה. עשרות מפגינים נעצרו בכמה מההפגנות, לאחר שאלה הידרדרו לפסים אלימים.

דוברו של ברק אובמה הגיב אמש למתקפה של טראמפ, והכחיש כי הוא הורה לצותת אחר הנשיא המכהן במהלך קמפיין הבחירות. "לא אובמה ולא אף גורם רשמי בבית הלבן הורה לבצע האזנות לשום אזרח אמריקני", כל אמירה אחרת הינה שקר מוחלט". 

גם יועצו לשעבר של אובמה, בן רודס, התייחס להאשמות: "אף נשיא לא יכול להורות על כך, ההגבלות האלו נועדו כדי להגן על האזרחים מאנשים כמוך. הוא לא יכול היה לעשות זאת, רק שקרן יכול להגיד דבר כזה".

הסערה החלה כאשר טראמפ צייץ בטוויטר את ההאשמה החמורה, שלא ברור על מה היא מתבססת: "נורא. בדיוק גיליתי שאובמה צותת לי במגדל טראמפ מעט לפני הניצחון. הוא לא מצא כלום. זה מקארתיזם. אני מתערב שעורך דין טוב יכול לבנות תיק גדול מהעובדה שהנשיא אובמה האזין לטלפונים שלי באוקטובר, ממש לפני הבחירות. האם זה חוקי שנשיא מכהן יצותת במהלך מרוץ הבחירות? זהו שפל חדש. כמה נמוך ירד הנשיא אובמה כשהאזין לטלפונים שלי במהלך הליך הבחירות הקדוש. זה כמו פרשת ווטרגייט. אדם רע!"

המתקפה של טראמפ על אובמה באה בשעה שהממשל החדש בארה"ב מתמודד עם טענות קשות אודות הסתרת הליכים חשובים. לפני מספר שבועות נאלץ היועץ לביטחון לאומי להתפטר מתפקידו משום שנחשף כי הסתיר מהקונגרס את העובדה שקיים פגישות שגריר רוסיה בוושינגטון עוד לפני השבעת הממשל החדש. כעת, טענות נוספות נשמעות סביב התובע הכללי של טראמפ. טראמפ, מצדו, מאשים את בכירי הדמוקרטים בטענות  שגם הם קיימו פגישות "לא ראויות" עם הרוסים.

תגיות:ארה"בעימותיםדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה