חדשות בארץ

עפרה: שלושה בתים פונו. חמישה שוטרים נפצעו. מתעדכן

כוחות הביטחון החלו בפינוי תשעת הבתים בעפרה. בבתים שוהים התושבים ובני נוער שהגיעו למחות נגד הפינוי. חמישה שוטרים נפצעו במהלך העימותים

  • ב' אדר התשע"ז
עפרה, הבוקר (צילום: פלאש 90)עפרה, הבוקר (צילום: פלאש 90)
אא

פינוי תשעת הבתים בעפרה החל הבוקר (שלישי) בשעה 9:00. כ-150 שוטרי מג"ב הגיעו הבוקר למקום על מנת להיערך לפינוי, כאשר כבר אמש פרסו כוחות צה"ל מחסומים באזור מזרח בנימין, במטרה לעכב צעירים שיבקשו להגיע ולמחות על ההרס מלהגיע לאזור.

הצבא מונע כניסה לגבעת צבי, בה נמצאים תשעת הבתים. הכוחות החלו להציב חיילים באזור, ולבודד כל בית בנפרד.

עד כה פונו שלושה מבנים, צעיר נעצר לאחר שתקף שוטרים. עשרות צעירים הורחקו מהמקום. חמישה שוטרים נפצעו, ונלקחו לקבלת טיפול רפואי. אחת משוטרות מג"ב שהחלה לבכות בזירה והתקשתה לפנות אנשים הוצאה מהאזור על ידי חבריה ליחידה.

אבי רואה יו"ר המועצה האזורית מטה בנימין, הצטרף הבוקר לתושבי עפרה: "אחרי שיפנו אותנו מכאן נמשיך להסתכל קדימה בבנייה של מאות ואלפי דירות ובתים בעפרה ובכלל זו חובתנו לעם ישראל וארץ ישראל כדי להרחיב גבולה ולהשריש בה שורשים", אמר.

למרות ניסיונות הצבא, מאות נערים נכנסו לחלק מתשעת הבתים המיועדים לפינו, והתבצרו בהםי. חלקם עלו לגג הרעפים בבית והתיישבו עליו. עם תחילת הפינוי, פרצו תושבים מקומיים ובני נוער בבכי. למרות המתבצרים, מסתמן כי התושבים יתפנו באופן פסיבי וללא אלימות.

מן המשטרה נמסר כי "כל העת נמשכת ההידברות מול המתיישבים וההנהגה המקומית, בכדי למנוע חיכוך ועימותים מיותרים מול כוחות הביטחון ועל מנת לאפשר את ביצוע המשימה ללא נפגעים"

המשטרה קראה ל"משפחות המתיישבים, שהן ציבור שומר חוק, להמשיך לגלות אחריות ולפעול לריסון גורמים לא מקומיים. לא לאפשר אלימות כנגד שוטרים וחפים מפשע, וציינה כי "משטרת ישראל תמשיך לנהוג באיפוק, בכל מקום שהדבר יתאפשר, יחד עם זאת לא נאפשר התפרעויות ותקיפות שוטרים וככל שתופעל כנגד השוטרים אלימות אנו נפעל בהתאם. 

ביום רביעי האחרון מסרה המדינה את תגובתה לבקשת תושבי תשעת הבתים בישוב עפרה המבקשים שלא להרוס את הבתים אלא לאטום אותם.

המדינה טענה בתשובתה כי חוק ההסדרה שעבר בקריאה שניה ושלישית בכנסת לא חל על תשעת הבתים הללו. המדינה ציינה כי היא לא סבורה שיש עילה שלא להרוס את הבתים ולכן, לפי עמדתה, דין הבקשה להידחות.

כזכור, בג"ץ קבע שיש לפנות את הבתים עד 8 במרס, ורוב המשפחות ארזו בימים האחרונים את חפציהן, תוך תקווה שהפינוי יהיה שקט ומכובד, למרות הכאב הגדול.

(צילמים: פלאש 90)(צילמים: פלאש 90)

תגיות:פינוי עפרהעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה