חדשות בעולם

שחקן הקולנוע הגוי 'ציטט' את הילל הזקן במהלך דיון על 'מוסריות', בסנאט האמריקני

במהלך דיון בוועדת החוץ של הסנאט האמריקני, שעסק בנושא הסחר בבני אדם – שחקן הקולנוע אשטון קוצ'ר הצליח להפתיע את הנוכחים, כשבחר "לצטט" דווקא מדבריו של הילל הזקן, בסיפור הידוע עם הגוי שביקשו ללמדו את כל התורה על רגל אחת. וזו אינה הפעם הראשונה

אשטון קוצ’ר (צילום: shutterstock)אשטון קוצ’ר (צילום: shutterstock)
אא

במהלך דיון בוועדת החוץ של הסנאט האמריקני, שעסק בנושא הסחר בבני אדם – שחקן הקולנוע אשטון קוצ'ר הצליח להפתיע את הנוכחים, כשבחר "לצטט" דווקא מדבריו של הילל הזקן, בסיפור הידוע עם הגוי שביקשו ללמדו את כל התורה על רגל אחת.

"חבר סיפר לי סיפור נחמד בהקשר הזה, על רב בשם הילל, שהתבקש להסביר את כל התורה כשהוא עומד על רגל אחת. הרב אמר לו: 'ואהבת לרעך כמוך'. כל השאר זה פשוט פרשנות", אמר קוצ'ר, שקצת התבלבל בין הסיפורים.

הציטוט האמיתי של הילל הזקן בפני הגר היה: "דעלך סני – לחברך לא תעביד, זו היא כל התורה כולה", שפירושו 'מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך. זוהי כל התורה כולה'.

קוצ'ר בעצם בלבל בין הילל הזקן לאמרתו של רבי עקיבא שאמר 'ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה', אך גולשים יהודים מרחבי העולם לא ממש 'התרגשו' מזה, כמו שהם התרגשו מהעובדה שקוצ'ר בחר לצטט מן המקורות היהודיים דווקא בדיון על עניינים מוסריים, וכן מהעובדה שזו אינה הפעם הראשונה שזה קורה.  

גולשים רבים פרסמו בתגובה תיעוד אחר של השחקן, מביקורו בישראל – בו הוא נראה במהלך סיור בכותל ובגוש עציון, ואף אומר כי "ישראל קרובה ויקרה ללבי". תיעוד אחר שלו שהתפרסם באותו הקשר, היה מהרצאה של יזמים ישראליים שבה השתתף, ושבה תועד קוצ'ר כשהוא מעודד את היזמים להיות כמו רבי עקיבא. "קראתי כמה סיפורים על רבי עקיבא, ולמדתי אותם ברצינות. נדהמתי מדרכו המיוחדת ומהקורבנות שהקריב. הלכתי למורה שלי, ואמרתי לו: 'הייתי רוצה להיות יותר כמו ר' עקיבא'. אבל הוא אמר לי: 'אתה לא צריך להיות יותר כמו ר' עקיבא. אתה צריך להיות יותר כמו אשטון קוצ'ר'.

"ואתה לא צריך לחפש את ההשראה מבחוץ, אלא מבפנים. אתה צריך לשאול את עצמך: 'איך אני יכול להיות טוב יותר היום, ולעשות את מה שאני עושה כדי לפתור את הבעיות של החברה כולה. עם זאת, זה לא שאני מעודד אתכם להיות כמוני. תהיו אתם", אמר. 

תגיות:גוייםיהודיםסלבססנאט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה