ונשמרתם

אבי הפעוט שבלע סוללה וניצל בנס: "התחלתי לבכות מרוב חוסר אונים"

לפני כשבועיים, אושפז בנו הפעוט של אבי כהן בבית החולים, לאחר שבלע סוללה. רק כשהבהיל אותו במהירות הבזק לבית החולים, הבין כהן כי פעל נכונה וכי הציל את חיי הילד, שהיו בסכנה גדולה. "הורים לא מבינים עד כמה הסוללות מסוכנות", אומרת מנכ"לית ארגון בטרם. "מדובר בעניין של חיים ומוות"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לפני כשבועיים, אושפז בנו הפעוט של אבי כהן בבית החולים, לאחר שבלע סוללה. רק כשהבהיל אותו במהירות הבזק לבית החולים, הבין כהן כי פעל נכונה וכי הציל את חיי הילד, שהיו בסכנה גדולה. "הורים לא מבינים עד כמה הסוללות מסוכנות", אומרת מנכ"לית ארגון בטרם. "מדובר בעניין של חיים ומוות"

בתרחיש המפחיד שאירע לאבי כהן לפני כשבועיים, כל הורה מתפלל שלא לפגוש: מרגע שהבין  שבנו הפעוט בלע סוללה קטנה של מכשיר משחק, נכנס כהן לממד אחר של זמן. "נסעתי במהירות לבית החולים, אבל התנועה הייתה כבדה והתחושה שלי הייתה שאני לא מתקדם", משחזר כהן בראיון ל-Ynet. "התחלתי לבכות מרוב חוסר אונים. הייתי בהיסטריה, ופחדתי שהילד שלי ימות".

הכל התחיל ביום שישי לפני מספר שבועות, כאשר בנו הקטן לביא, בן השנה ושמונה חודשים – שיחק לתומו במשחק כלשהו. "חזרתי הביתה מהעבודה, ובכניסה לבית פגשתי כמה חברים. עמדנו ודיברנו, ואחרי כמה דקות שאלתי את אשתי איפה לביא. בדרך כלל כשאני מגיע הביתה הוא מיד רץ אליי, תופס לי את הרגל ומחזיק אותי. אשתי ענתה שהוא משחק במשחק שקנינו לו ביום העצמאות".

כהן נכנס הביתה ואכן ראה את הילד משחק, אך "פתאום, לנגד עינינו, במהירות ובתוך שניות – הוא פתח את המנגנון של המשחק, והכניס אותו לפה".

בהתחלה חשבו ההורים "איזה מזל שהוא לא בלע את זה", אך שניות לאחר מכן – האסימון נפל. "שמנו לב שהמנגנון של המשחק פתוח. ידענו שיש בו שלוש סוללות, וקלטנו שאנחנו רואים רק אחת. בנקודה הזו, נכנסנו לטירוף: ניערנו לא את הבגדים, הזזנו אותו, נכנסנו ללחץ. צריך להבין שמדובר בסוללות קטנות כמו גרגירי תירס, וחיפשנו אותן בכל מקום ולא מצאנו. אז נזכרתי שקראתי כתבה על ילד מארה"ב שבלע סוללה, והחומציות נכנסה לו למעיים וגרמה לסכנת חיים".

אשתו של כהן מיהרה להתקשר לבית החולים, שם אמרו לה כי עליהם להביא את לביא מיד, ללא כל שהיות. "היא נתנה לי את החלב שאנחנו נותנים לילד כדי שהבסיס יוריד את החומצה, ונסעתי במהירות לבית החולים". מעניין לציין כי לדברי כהן, בכל אותו הזמן הפעוט הרגיש טוב, התנהג כרגיל וכלל לא הבין מה קורה – דבר שמעצים פי כמה את הסכנה.

 

"אתה לא מצפה שדבר כל כך מסוכן יהיה בהישג יד"

"כשהגענו לבית החולים, הייתי בהיסטריה. צעקתי להם שיכניסו אותי מהר, ובאמת קיבלו אותנו במהירות והעבירו אותנו את כל הבדיקות האפשריות. אמרו לנו שלביא כנראה בלע את הסוללה אבל היא כל כך קטנה עד שבבדיקת האולטראסאונד – לא הצליחו לראות אותה".

החשש המידי היה שהסוללה תיפתח בתוך הבטן, והחומציות תגרום לזיהום בלתי הפיך.  "חשבתי על זה שאת הסוללות לא סתם שמים במחזור. מפחדים שהחומציות שלהן תזהם את האדמה. אז המחשבה מה הן עלולות לעשות לילד שלי, הייתה מפחידה לחלוטין".

לאחר שהרופאים שללו סכנת חיים, שוחרר לביא לביתו עם הנחייה חד משמעית להורים – לשים לב שהסוללות יוצאות מגופו. "היינו ממש בלחץ, וכל יום, בכל פעם שהוא עשה את צרכיו, בדקנו ובאמת מצאנו סוללה אחת שיצאה. זה היה ממש סיוט, אתה לא מצפה שדבר כל כך מסוכן יהיה בהישג יד.

"כשחזרתי הביתה באותו יום – זרקתי את כל מה שיש בו סוללות כאלו. גם את כל השלטים הדבקנו. ואת כל הצעצועים הקטנים, פשוט העלמנו מהבית. מזהירים אותנו  ההורים לשמור על הילדים מפני אש, מהכביש, מטביעה בבריכה ואפילו מאכילת שקדים ובוטנים, אבל אף אחד לא מסביר לנו עד כמה בליעת סוללות, אלו שנמצאות בכל בית ובהישג יד, מסוכנת לילדים. זה ממש עניין של חיים ומוות".

לדבריו חשוב שהורים יגבירו את המודעות שלהם בנושא, ויעשו הכל כדי להרחיק את הילדים ממכשירים שעשויים להכיל בהם את הסוללות הללו. "הורים לא מספיק מבינים את ההשלכות והסיכונים של הנושא. מבחינתי, אחרי מה שעברנו – עדיף להעלים מהבית את כל הצעצועים האלו או לתת אותם רק לילדים גדולים, שאין סיכוי שזה יקרה להם".

תגיות:פעוטותונשמרתםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה