חדשות בעולם

פגישת נתניהו - טראמפ: שני הצדדים מסכמים בסיפוק את הפגישה

בבית הלבן מסכמים בסיפוק רב את הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ. "השניים סיכמו להעצים עוד את מערכת היחסים והקשר האמיץ בין ישראל וארה"ב"

פגישת נתניהו - טראמפ (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)פגישת נתניהו - טראמפ (צילום: אבי אוחיון / לע"מ)
אא

בבית הלבן מסכמים את פגישתם של נשיא ארה"ב טראמפ עם ראש הממשלה נתניהו בסיפוק רב. בהודעה רשמית שיצאה מטעם דוברו של טראמפ נאמר: "הנשיא טראמפ קיבל את ראש הממשלה נתניהו, והשניים סיכמו להעצים עוד את מערכת היחסים המיוחדת והקשר האמיץ בין ישראל וארצות הברית".

בהודעה נאמר עוד: "העוצמה האדירה של יחסי המדינות באה לידי ביטוי בשיתוף הפעולה ההדוק בין הממשלות שלנו, וגם בקשרים המחברים בין העמים שלנו. הקשר השורשי בכל היבט של החיים, משקף את הערכים המשותפים, והאינטרסים השלובים".

ראש הממשלה נתניהו מסכם אף הוא את הפגישה בסיפוק. בתדרוך לעיתונאים, אמר: "פגשתי במהלך חיי לא מעט נשיאים, ואני יכול להגיד על סמך הפגישה הראשונה עם טראמפ - לא היה לנו ידיד גדול יותר מאשר טראמפ. הוא הגדיר עידן חדש ביחסי ישראל וארצות הברית. ודאי התרשמתם מקבלת הפנים החמה כלפי שרה וכלפיי, הם יצאו מגדרם להציג זאת".

נתניהו ענה לשאלת הכתבים בנוגע לפתרון שתי המדינות: "תלוי מה זה שתי מדינות. אבו מאזן חושב שמדינה פלסטינית זה זכות השיבה ושצה"ל יעזוב. זה לא מקובל. השאלה מה מקימים שם - קוסטה ריקה או איראן. בתפיסה שלי, בכל מצב ישראל תהיה הסמכות העליונה והקובעת בנושא הביטחון והצבא".

נתניהו הוסיף: "אני לא רוצה לספח קרוב לשני מליון אזרחים פלסטינים, ואין לי עניין שהם יהיו נתינים שלנו. אבל מצד שני אנחנו לא נהיה נתונים לטרור. לא שיניתי דבר מנאום בר אילן".

בנוגע להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, אמר נתניהו כי "בעניין זה אמרתי שאני תומך בהעברת השגרירות לירושלים. הוא שמע את דעתנו בצורה חד משמעית. הוא רוצה זמן לבחון את הנושא".

נתניהו התייחס לאיום האיראני, בצייני כי "האיום האיראני הוא גדול ביותר... שוחחנו על כך באריכות. טראמפ חזר ואמר כמה ההסכם גרוע וחזר על המחויבות שלו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. הוא מודע לתוקפנות האיראנית באזור בתחומים אחרים. קבענו לשתף פעולה כדי להדוף איום זה. הנושא הסורי עלה אף הוא בשיחה עם הנשיא וגם חיזבאללה".

ראש הממשלה סיכם את התדרוך לכתבים, באמרו: "טראמפ ידיד גדול של העם היהודי ושל מדינת ישראל. הוא לא אנטישמי. הדאגה של היהודים האמריקנית לא במקומה. אני אומר זאת לאור היכרות אתו ועם משפחתו. לטראמפ אמפתיה אישית לישראל וגם אישית לי. אנחנו לא מכירים מאתמול. נוצר גם קשר עם הרעיות ששוחחו כמה פעמים בטלפון. טראמפ יגיע לארץ מתי שירצה, הוא אורח חשוב".

תגיות:הבית הלבןדונאלד טראמפביבי נתניהופגישה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה