חדשות בעולם

פריצת דרך: מכשיר יזהה זיהום חיידקי תוך שעתיים

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן הצליחו לפתח מכשיר שיזהה הימצאות של חיידק בתוך שעתיים, במקום בארבעה ימים. אז איך זה ישפיע עלינו?

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

חוקרים מארה"ב הצליחו לפתח מכשיר שמאתר הימצאות חיידק בגוף בתוך מספר שעות, ואף מזהה את החיידק המדויק. מדובר במהפכה של ממש, שכן הודות לכך יהיה ניתן לוותר על המתנה של ימים ארוכים עד לתשובות מהמעבדה. התשובה תוכל להגיע בתוך שעות ספורות, ובהתאם לכך גם הטיפול כמובן.

נכון להיום, כדי לאבחן מחלות זיהומיות משתמשים הרופאים בדגימות דם או דגימות של נוזלים אחרים מהגוף, שנשלחות למעבדה והתשובה הסופית השוללת או מאמתת זיהום חיידקי מתקבלת רק כעבור שלושה עד ארבעה ימים. באותם ימים חלק מהחולים אינם מטופלים, כיוון שלא ידוע אם אכן יש זיהום חיידקי, ואחרים מטופלים באנטיביוטיקה שהיא בעייתית בפני עצמה, במידה ולא זקוקים לה. התוצאות הן קשות: בישראל בלבד נדבקים מידי שנה 100 אלף איש בזיהומים בבתי חולים, וכ-5000 מתוכם מתים מזיהומים בכל שנה.

המכשיר החדש אשר פותח על ידי מדענים מאוניברסיטת מישיגן, נוסה בשנה האחרונה על מטופלים רבים, והתוצאות הוכיחו כי רמת הדיוק שלו מגיעה ל-85%. אם המכשיר יצליח לדייק עוד יותר, ייתכן שהוא יבוא לידי שימוש בבתי החולים כבר בשנים הקרובות.

תגיות:חיידקיםזיהויחוקרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה