חדשות כלכלה

שכירים? שימו לב: יום המחלה הראשון לא יקוזז

יום המחלה הראשון לעובד לא יקוזז מסך ימי המחלה הנצברים לו בשנה. ח"כ מקלב: "מדובר בעשיית צדק עם העובדים"

ח"כ אורי מקלב וח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)ח"כ אורי מקלב וח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)
אא

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת החוק שיזמו ח"כ אורי מקלב וח"כ משה גפני. לפי ההצעה, יום המחלה הראשון של עובד לא יקוזז מסך ימי המחלה הנצברים לעובד בשנה. כמו כן, עבור ימי המחלה השני והשלישי ייגרע מחצית יום בלבד.

כיום, העובד אינו מתוגמל עבור יום זה, אך המעסיקים נוהגים לקזז את יום ההיעדרות מסך ימי המחלה הנצברים לעובד, וזאת תוך פרשנות מוטעית לחוק.

ח"כ מקלב אמר אתמול, עם אישור החוק בועדת השרים כי זוהי עשיית צדק עם העובדים. "אנו עדים למספר רבי של עובדים אשר מקוזזים להם ימי המחלה שלא כדין. דבר זה בא כפרשנות מוטעית לחוק. פרשנות זו הינה התעמרות בעובד, שכן לא רק שלא משולם לו שכר עבור יום זה, אלא אף הוא מקוזז כיום מחלה. יש כאן עשיית צדק עם העובדים ובני משפחותיהם".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "ישנם מעסיקים שגורעים לעובד את יום המחלה הראשון מהמכסה הכוללת של ימי המחלה להם זכאי העובד לתשלום, למרות שבפועל העובד אינו מקבל דמי מחלה עבור יום זה. כמו כן, מעסיקים מנכים לעובד יום מחלה מלא עבור הימים השני והשלישי, בהם העובד מתוגמל במחצית שכרו.

''הצעת החוק מבהירה כי אין לגרוע מדמי המחלה בעבור ימים שעליהם לא שולמו לעובד דמי מחלה בכלל, וכי יש לגרוע מחצית יום בלבד בעבור הימים השני והשלישי, בהם משולמים לעובד דמי המחלה באופן חלקי", נכתב.

תגיות:שכיריםיום מחלהאורי מקלבמשה גפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה