חדשות בעולם

מכה לנשיא: בית המשפט דחה את ערעורו של ממשל טראמפ

ערעורו של ממשל טראמפ נדחה בידי בית המשפט לערעורים. המשמעות: אזרחי שבע המדינות יוכלו להיכנס לארה"ב

דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

הצו הנשיאותי שעורר סערה בעולם, לא ייאכף: בית משפט פדרלי לערעורים דחה לפני הצהריים (ראשון) את בקשת ממשל טראמפ להחזיר מיד לתוקף את האיסור על פליטים ועל אזרחי  שבע מדינות מוסלמיות להיכנס לארה"ב.

בית המשפט הורה למתנגדי האיסור של טראמפ להשיב על ערעורו של הממשל עוד היום, והורה למשרד המשפטים למסור את תגובתו על התשובה עד יום שני אחר הצהריים.

כזכור, הלילה (ראשון) הגיש משרד המשפטים האמריקני ערעור על צו הביניים הדרמטי שהוציא אמש שופט פדרלי בסיאטל. הצו השעה זמנית את הצו הנשיאותי של טראמפ האוסר כניסתם של אזרחים משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי לארה"ב. בערעור שהגיש משרד המשפטים האמריקני, נכתב כי החלטת השופט רובארט, שביטל את הצו של הנשיא היא "איום מיידי על הציבור ומערערת על השיפוט של הנשיא בכל הנוגע לביטחון לאומי".

במהלך הלילה, צייץ טראמפ בטוויטר כי "השופט פותח את ארצנו לפני טרוריסטים פוטנציאליים ולפני אנשים אחרים שלא רוצים את הטוב ביותר עבורנו. אנשים רעים שמחים מאוד. אנחנו ננצח, לטובת הביטחון של המדינה שלנו". עוד אמר טראמפ כי הפסיקה הדרמטית נגד הצו שלו היא "מגוחכת" ואף תקף אישית את השופט שהוציא אותה, ג'יימס רובארט, וכינה אותו "כאילו-שופט": "לאן תגיע המדינה שלנו כששופט מסוגל להקפיא צו של המחלקה לביטחון לאומי ולאפשר לכולם, אפילו לבעלי כוונות רעות, להיכנס לארצות הברית? החלטה נוראית!"

החלטת השופט, שתקפה לכל שטחי ארה"ב, גרמה למחלקת המדינה האמריקנית להודיע כי תאפשר לאנשים בעלי אשרות כניסה בתוקף להיכנס לארצות הברית. בהודעה נאמר כי האיסור בוטל: "הסרנו את הביטול הזמני של האשרות. אנשים בעלי אשרות שלא בוטלו באופן פיזי רשאים כעת להיכנס למדינה אם יש להם ויזה בתוקף".

כתגובה, אלפי מחזיקי אשרות כניסה משבע המדינות שסומנו על ידי טראמפ: איראן, עירק, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן, נאבקו ביממה האחרונה בניסיון לתפוס טיסות בזק לארה"ב, מחשש שצו הביניים של השופט רובארט יבוטל.

תגיות:בית המשפטדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה