חדשות מדע וטכנולוגיה

מחקר מפתיע: אנשים שמתקשים לקום בבוקר – אינטליגנטיים יותר

מתקשים לקום בבוקר? מחקר חדש מגלה כי ייתכן שאתם אינטילגנטיים, שמחים ויצירתיים יותר מאנשים אחרים

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

גם אתם נמנים על אלו שמתקשים לקום בבוקר? בוודאי תשמחו לשמוע שמחקר חדש מגלה כי שנת יתר מאפיינת אנשים יצירתיים, אינטילגנטיים ושמחים.

המחקר נערך על ידי החוקרים סטושי קנזווה וקז'ה פרינה, והכותרת שלו הייתה: "מדוע ציפורי הלילה חכמות יותר". המחקר הסביר כי העובדה שאנשים מסוגלים להתעלם מהשעון המעורר ולשלוט בשעות השינה כרצונם – היא סימן לכך שגם בתחומים נוספים בחיים, הם מסוגלים לקבל החלטות לפי מה שנראה להם נכון לאותו רגע.

החוקרים גם הוכיחו שאנשים המסוגלים להתעלם באופן מכוון מהצורך לקום, מסוגלים לפעול יותר כדי להשיג את שאיפותיהם ולהתמודד עם הבעיות שלהם מבלי להשליך אותן על אחרים. הדבר הופך אותם ליצירתיים, לאינטליגנטיים ולעצמאיים יותר.

עם זאת, החוקרים הדגישו כי גם שנת לילה ארוכה מידי אינה מומלצת, וכדי לשמור על אורח חיים תקין ובריא, אדם מבוגר זקוק ל-7-9 שעות שינה, ולא יותר.

יצוין כי אין זה המחקר הראשון שנעשה בנושא. מחקר דומה של אוניברסיטת סאות'המפטון אנגליה, הוכיח כי אנשים שהלכו לישון אחרי השעה 23:00 בלילה וקמו אחרי 8:00 בבוקר הרוויחו יותר כסף ונהנו מאורח חיים מספק יותר. המחקר של סאות'המפטון נערך על לא פחות מ-1229 אנשים שהגיעו מרקע סוציו אקונומי שונה.

תגיות:בוקרמחקרשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה