חדשות בעולם

מחיר הייאוש: ילדים סורים מוצעים למכירה בפחות מאלף שקל

מה גורם להורים לאבד תקווה עד כדי כך שהם מוכנים למכור את ילדיהם תמורת קצת כסף זמין? המשבר ההומניטרי בסוריה מרקיע שחקים

אא

מאהלי הפליטים על גבול סוריה-טורקיה טובלים לא רק בלכלוך ועוני, כי אם גם בייאוש גדול שמתוכו מציעים הורים למכור את ילדיהם בסכומי כסף זעומים, כיוון שאין להם אפשרות לפרנסם.

כתבה שפורסמה לאחרונה ב'חדשות 2', מציגה מציאות עגומה של משפחות ברוכות ילדים שמסתופפות בצפיפות בלתי אפשרית במגורי ארעי, ומתקיימות במציאות קשה של עוני וצמצום. מצב זה מביא משפחות רבות להחלטה הכאובה לוותר על ילדיהם – אחד או יותר, לטובת מעט כסף.

אחד מאותם ילדים המוצעים למכירה הוא מחמוד בן הארבע. בראיון לרשת של המורדים בחאלב, סיפר הילד כי לאביו אין כסף, וזו הסיבה שהוא רוצה למכור אותו. והוא לא היחיד.

אחד האנשים במחנה סיפר שכשאמרו לו שאביו של מחמוד הציע את בנו למכירה – הוא התקשה לעכל את הבשורה. "לא יכולתי להאמין. זה לא ייאמן, שאבא ימכור את בנו", אמר, והוסיף: "אם אתה רוצה לקנות זוג ציפורים, זה יעלה לך 50 אלף לירות סוריות, והוא הציע אותו למכירה תמורת 50 אלף לירות. הוא בא למישהו והציע לו לקנות אותו תמורת 50 אלף לירות, בגלל שאין לו איך לפרנס אותו", סיפר האיש.  

ערכן של 50 אלף לירות סוריות עומד על פחות מאלף שקל (880 ₪ ליתר דיוק), וכל המרבה במחיר -הרי זה משובח. אבל אפשר גם אפשר, לנסות ולהתמקח גם על המחיר הזה. למזלו של מחמוד, מי שתאמץ אותו כעת היא אחותו – שאל האוהל שלה אוספת ילדים נוספים כמו אחיה, שהוריו ויתרו עליו מפאת הקושי.

צפו בתיעוד (קרדיט: חדשות 2):

 

תגיות:משברעוניפליטיםסוריהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה