מעניין

הניסוי החברתי שזעזע את הרשת: האם הייתם מדליקים סיגריה לילד בן עשר?

בסרט הזה אתם מוכרחים לצפות: ניסוי חברתי שנעשה בארה"ב, בדק מה הסיכויים שהעוברים ושבים יסכימו להדליק אש לילד בן עשר, עם סיגריה בידו. והתוצאות? משמחות למדי. רובם הגיבו בכעס, אחדים חלפו על פניו בנונשלנטיות אבל... אחד מהם הצליח לגרום לו לבכות (מהתרגשות כמובן) 

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

ניסוי חברתי שנערך בארה"ב, ביקש לבדוק את רמת המודעות והאכפתיות של הרחוב האמריקני, לתופעה של עישון בקרב ילדים קטנים ושלח ילד בן עשר למבחן. עם שתי סיגריות על אוזניו ומצית שאינה נדלקת, נשלח הילד אל הרחוב - נוכח עשרות מבטים תוהים, סקרנים ואפילו נרגזים שנשלחו אליו. 

רבים מהאנשים שהילד ניגש אליהם - נרתעו, כעסו ואף לקחו ממנו את הסיגריה בזעם. אחדים חלפו על פניו ללא אומר, והייתה אחת שאפילו נאותה ברוב 'נדיבותה' להדליק את הסיגריה שלו.

אבל אז הגיעה ה'ישועה', ממקום בלתי צפוי לחלוטין. איש צעיר שאיבד את קולו בעקבות עישון סיגריות מאסיבי, הצליח לרגש כאשר עצר ליד הילד, הוציא מכיסו את המכשיר שעוזר לו לדבר, ובקול 'מוזר' פנה אל הילד ושאל אותו לגילו. 

הילד השיב 'בן עשר', ובסקרנות טבעית שאל את האיש מדוע הוא נשמע ככה. 

תשובתו של האיש הצליחה לרגש מיליוני גולשים ברחבי העולם, ולא בכדי: "איבדתי את קולי. יש לי סרטן. הדבר הזה שבידך... אני נהגתי לעשן יותר משתי חפיסות ביום, וכך גם הוריי".

"מה זה הדבר הזה על הצוואר שלך", עצר אותו הילד ושאל. 

והאיש בתגובה: "יש לי חור גדול בגרון. אתה לא רוצה לראות את זה. כולם חושבים שזו בדיחה, אבל זה אמיתי".

בשלב זה, דמעות חמות כבר נקוות בעיניו של הילד, שספק מבין ספק לא - את ההשלכות החמורות של העישון. "תבטיח לי שלעולם לא תעשן סיגריות", אומר לו האיש תוך כדי שהוא רוכן לכיוונו. 

צפו בתיעוד המרגש:

 

 

תגיות:סיגריותסרטןעישוןילדיםמרגשניסוי חברתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה