חדשות בעולם

טראמפ יצמצם את מעורבותה של ארה"ב באו"ם

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מתכנן לחתום על צו נשיאותי שיצמצם את מעורבותה ותמיכתה הכלכלית של ארה"ב באו"ם

דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכנן לחתום על צו נשיאותי שיצמצם את מעורבותה של ארה"ב באו"ם – כך על פי דיווח ב'ניו יורק טיימס'. על פי הדיווח, ייקבעו קריטריונים שיגדירו באילו מקרים יקוצץ התקצוב האמריקני בארגונים בינלאומיים. על פי טראמפ, ארגון הנותן חברות מלאה לרשות הפלסטינית, ארגון הנשלט בידי מדינות תומכות טרור, או ארגון המסייע לעקיפת הסנקציות נגד אירן או צפון קוריאה – לא יזכו לתמיכתה הכלכלית של ארה"ב.

כתגובה, אמר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, כי "הפלסטינים ממשיכים לאיים בצעדים חד צדדיים נוספים נגד ישראל, ואנחנו נמשיך להיאבק בצעדים האלה בכל האמצעים".

עוד הוסיף דנון: "אנחנו מברכים על כל מהלך שיפעל נגד צעדים חד צדדיים כאלו. הקהילה הבינלאומית צריכה להבהיר אחת ולתמיד לפלסטינים שהדרך היחידה לקידום פיתרון היא באמצעות הפסקה הטרור וההסתה ועל ידי משא ומתן ישיר בין הצדדים".

בתוך כך, אתמול חתם הנשיא טראמפ על צווים נשיאותיים מיוחדים, המצהירים על כוונתו לבנות את החומה מול מקסיקו, כפי שהבטיח נחרצות במהלך מסע הבחירות שלו.

דובר הבית הלבן מסר כי "זהו הצעד הראשון להבטיח את הגבולות שלנו. זה יעצור את זרם הסמים, פשע, והמהגרים הבלתי חוקיים המגיעים לארה"ב".

בנייתה של החומה לאורך גבולה של ארצות הברית עם מקסיקו החלה למעשה כבר בשנת 2006, בעת כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש הבן. העבודות הופסקו בשנת 2010 בשל המחיר הגבוה של הבנייה – 2.8 מיליון דולר לכל מייל בנוי של חומה.

בראיון שהעניק לרשת ABC האמריקנית, אמר הנשיא כי בניית החומה תחל כבר בחודשים הקרובים. "חייבים להבין שבניית החומה הוא מהלך טוב עבור ארצות הברית", אמר הנשיא בתוקף.

תגיות:דונאלד טראמפארה"בהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה