חדשות בארץ

מערה מרהיבה, המכילה נטיפים, זקיפים ואלמוגים, התגלתה בגליל

מערת נטיפים מרהיבה וייחודית התגלתה באזור הגליל. המערה קטנה יחסית, אך היא כוללת מגוון עצום של אלמוגי מערות, נטיפים וזקיפים

מערת נטיפים שהתגלתה בגליל (צילום: שי קורן / רשות הטבע והגנים)מערת נטיפים שהתגלתה בגליל (צילום: שי קורן / רשות הטבע והגנים)
אא

מערת נטיפים מרהיבה התגלתה בגליל. מדובר במערה עתיקה וייחודית, שגודלה 8 על 4 מטרים. מדובר במערה קטנה יחסית בגודלה, אך היא כוללת מגוון רב של נטיפים, זקיפים 'אוזני פיל' ואלמוגי מערות.

בשלב זה המערה לא תיפתח לציבור. שי קורן, מנהל מרחב גליל תחתון ברשות הטבע והגנים, מסר כי "לצערי, נראה בשלב זה שלא נוכל לפתוח אותה לציבור הרחב בגלל מאפייני המערה וגודלה הקטן. כמו כן בשלב זה לא נוכל למסור את מיקומה המדויק, מאחר והכניסה אליה אסורה ומסוכנת בשלב זה. אציין בנוסף כי נטיפים וזקיפים מוגנים בחוק כערך טבע מוגן, ועל כן אסור לפגוע בהם".

מדובר בגילוי מלהיב ומרגש. ד"ר ינון שבטיאל מהמרכז לחקר מערות שבמכללה האקדמית צפת, הסביר כי "נטיפים וזקיפים הם תופעות קרסטיות המתרחשות מתהליכי המסת סלעי גיר לאורך שנים. אלמוגי מערות, כפי שנמצאו במערה, קשורות לפעילות קרסטית, שמשקיעה בסלע הגיר תופעות בצורה של ניצני פרחים בעלי כותרת, שבמקרים רבים נראים כמו אלמוגים".

''המערה פעילה והנטיפים מטפטפים, מה שאנו מקווים יעזור לשימורה", הוסיף ד"ר שבטיאל. "בימים הקרובים נמשיך לעסוק בתיעוד, מיפוי וחקירת המערה באופן מורפולוגי וגיאולוגי, ונכין תכנית מסודרת לשימור הממצאים. במסגרת חקירת המערה נבחן, בין היתר, מדוע יש דווקא במערה ספציפית זו מרבץ נדיר יחסית של אלמוגי מערות".

תגיות:מערת נטיפיםגליל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה