חדשות בעולם

ממצאי החקירה: ישראלים ויהודים היו מטרות מרכזיות בפיגועי בריסל

באורח ניסי לא נפגעו יהודים רבים יותר בפיגועי בריסל, למרות כוונתם של המחבלים להתפוצץ בקרבת דוכני 'אל-על'

(צילום: החשודים במצלמות האבטחה)(צילום: החשודים במצלמות האבטחה)
אא

רשויות החקירה בבלגיה שחקרו את פיגוע ההתאבדות הנורא בבריסל בשנה שעברה, מצביעים על כך שהמחבלים שמו להם למטרה ישראלים, יהודים ואמריקנים.

בין הראיות שהציגו החוקרים אלו צילומי האבטחה שלא פורסמו, המראים את אחד המחבלים עומד בין כ-60 תלמידי בית ספר, כשהחליט לעזוב אותם ולרדוף אחרי שני יהודים חסידים - וזאת מספר שניות לפני שהתפוצץ והרעיד את שדה התעופה.

שני היהודים החסידיים הם ישראלים חסידי בעלז בני 23 ו-28 שהיו בדרכם מבלגיה לישראל. הם נפצעו בפיגוע בשדה התעופה. ארבעה אזרחי ארה"ב נהרגו בפיגוע ומספר נוספים נפצעו.

"המחבל ממש רץ לכיוון היהודים האורתודוקסים", ציטטו החוקרים את אחד הגורמים, שהעדיף לדבר בעילום שם, "הוא בבירור ממש רצה להרוג יהודי".

עוד מציינים החוקרים כי המחבל השלישי, שככל הנראה התחרט והחליט ברגע האחרון שלא להתפוצץ, הושאר בקרבת דוכן אל-על ודוכן של חברת 'יונייטד' האמריקאית – דבר המעיד על כך שאם היה מתפוצץ, קרוב לוודאי שהרבה יותר יהודים וישראלים היו נפגעים. מטרה נוספת של המחבלים היתה דוכן צ'ק-אין של חברת התעופה האמריקאית דלתא. מידע זה נמסר לסוכנות הידיעות AFP לפי מקורות אנונימיים.

בנוסף, בתקשורת הבלגית דווח כי החוקרים איתרו הודעה ששלח אחד המחבלים לחברו, שבה נכתב כי טיסות יוצאות כל יום שלישי מבריסל לישראל, ארה"ב ורוסיה. החוקרים סירבו לאשר או לשלול את הטענה.

הפיגוע, כזכור, אירע זמן קצר לפני המראתן של טיסות מתוכננות לארה"ב וישראל, וביניהן טיסה של חברת אל-על. הוכחה על כוונתם של המחבלים לפגוע ביהודים ניתן ללמוד מכך שרמת האבטחה בנמל התעופה בן גוריון תוגברה באופן דרמטי לאחר הפיגועים.

הפיגוע התרחש בבוקר 22 במרץ 2016, וכלל שלושה פיגועי התאבדות בשני אתרים בבריסל. הראשון היה בנמל התעופה של בריסל וכלל שני פיגועי התאבדות. כשעה וחצי לאחר מכן התאבד מחבל נוסף בתחנת המטרו של בריסל. בשני הפיגועים נרצחו 32 אנשים, 4 מהם בעלי אזרחות אמריקנית, ונפצעו מעל 300 בני אדם.

תגיות:בריסלפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה