מוזיקה יהודית

בעקבות אירוע אנטישמי: נמואל הרוש בקליפ ל"אלוקיי"

"אלוקי" הינו הסינגל הראשון מתוך האלבום המקורי, עליו עובד נמואל הרוש בימים אלו. השיר מהווה סוג של סגירת מעגל מרגשת, עם אותו אירוע אנטישמי שחווה בנערותו

אא

נמואל הרוש, חסיד חב"ד, נולד וגדל בצרפת. בבית מוסיקלי, שמוסיקה בכלל, וניגוני חב"ד בפרט, היו חלק מההווי המשפחתי בכל ימות השבוע, ובעיקר סביב שולחן השבת. החיבור למוסיקה, החל כבר בילדותו, באירועים משפחתיים, ושל הקהילה היהודית בצרפת, וכבר אז צפו לו גדולות בתחום המוסיקה.

בהיותו נער חווה אירוע אנטישמי, שבעקבותיו גמלה בליבו ההחלטה לעשות עלייה אל ארץ ישראל כשהוא בגפו והמשפחה המורחבת נותרה בצרפת. נמואל החל ללמוד בישראל בישיבה, כשבהמשך התחיל לשלב לצד לימודי הקודש, הופעות בחתונות ואירועים. השמועה על הזמר החב"די מצרפת, שמביא איתו שילוב ייחודי של יכולות ווקאליים בלתי-נדלים, לצד צורת הגשה בעלת ניחוח חסידי-אירופאי, ונוכחות כריזמטית ותיאטרלית הפכו אותו לאחד הזמרים המבוקשים בעולם המוסיקה היהודית.

לפני כשנה הוציא את אלבומו הראשון "התגלות". וביחד עם שותפו לפרויקט המעבד והמפיק המוסיקלי דני אבידני יצרו מפגש מוסיקלי מיוחד בין ניגוני חב"ד ישנים ואהובים, לפרשנות מוסיקלית חדשה ורעננה. הפרויקט הפך לפריט חובה אצל חסידי חב"ד בכל רחבי הגלובוס.

"אלוקי" – הינו הסינגל הראשון מתוך האלבום המקורי, עליו עובד נמואל בימים אלו. מבחינת נמואל, השיר מהווה סוג של סגירת מעגל מרגשת, עם אותו אירוע אנטישמי שחווה בנערותו. שם ראה לנגד עיניו את המילים "אלוקי נשמה שנתת בי טהורה היא... כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני...". ולהפיץ את אור היהדות ולחבר בין הזרמים השונים בעם באמצעות המוסיקה שלו. במסגרת השליחות הזו, כבר מעל עשור שהוא זוכה לעשות את ההקפות השניות המרכזיות שבכפר חב"ד, אליה זורמים מכל רחבי הארץ, דתיים, ושאינם דתיים. בעלי זקנים ופאות, לצד מקועקעים עם קוקו, אישי ציבור, לצד עמך בית ישראל. באחת ההזדמנויות בהן היה נמואל בתל-אביב, ניגש אליו בחור עם קעקוע ענק על ידו ושואל אותו אם הוא הזמר של ההקפות השניות בכפר חב"ד? וכשהוא מקבל תשובה חיובית, הוא מספר לנמואל ההמום שזהו האירוע היהודי היחידי שהוא חווה במשך השנה.

לשיר הופק וידאו-קליפ שצולם באחד לוקיישנים המרהיבים והמיוחדים בירושלים – "מערת צדקיהו". על הפקת הקליפ חתום שלום אייזנבך, מפיק ובמאי חרדי שחתום על שלל קליפים וסרטים. כשעל הבימוי הופקד אריאל כהן, גם הוא חתום על לא מעט הצלחות בתחום. את השיר הלחין איצי וולדנר, הנחשב למכונת להיטים בתעשיית המוסיקה החסידית. כשעל העיבוד וההפקה המוסיקלית אמון דוד איכילביץ (ישי ריבו).

תגיות:מוזיקה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה