חדשות בארץ

דו"ח מבקר המדינה: "הקבינט התנהל ברשלנות ביחס לאיום מהמנהרות"

דו"ח מבקר המדינה על 'צוק איתן' מצביע על כשלים חריפים באופן ניהול הקבינט, ששימש כ'חותמת גומי' ולא הבין את עוצמת האיום מהמנהרות ההתקפיות של חמאס

המנהרות בעזההמנהרות בעזה
אא

הוועדה לביקורת המדינה תכנס היום (שלישי) דיון בוועדת המשנה לביטחון, שבו יצביעו אם לחשוף את דו"ח מבקר המדינה על התנהלות הקבינט המדיני – ביטחוני במהלך מבצע צוק איתן.

מדובר על חלק אחד מתוך ארבעה שכולל דו"ח המבקר על צוק איתן. פרק זה, שנמסר שלשום (ראשון) על ידי המבקר לחברי ועדת הביקורת, עוסק בהתנהלות הקבינט עצמו מול האיום בזמן המבצע ולפניו. בקואליציה חוששים כי הדו"ח נושא ביקורת חריפה כלפי נתניהו.

גם משפחות החללים מצוק איתן דורשות לפרסם את דו"ח מבקר המדינה על המבצע. שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד, אמר כי "הדרישה של המשפחות מביאה לידי ביטוי את חוסר האמון בממשלה הזו. הייתי רוצה שכל נושא שקשור בממשלת ישראל לגבי עזה יהיה מותנה בהחזרת הדר ואורון לקבר ישראל. נעזור לתושבי עזה לא לקפוא מקור בתנאי שיחזירו את הגופות".

הדו"ח שחלקים ממנו דלפו לתקשורת, עוסק בפירוט בטענות נתניהו, לפיהן הנושא נידון בהרחבה בקבינט, ומפריך כמעט לגמרי את טענות ראש הממשלה. מן הדו"ח עולה תמונה חריפה המצביעה על כך שהקבינט שימש בסך הכל "חותמת גומי". עוד מותח הדו"ח הערות חריפות על אופן ניהול הקבינט.

פרק הטיפול במנהרות והפרק העוסק בדין הבינלאומי יוגשו עוד השבוע לוועדה לביקורת המדינה. רק אחרי שיוגשו כל הפרקים יפורסם הדו"ח כמקשה אחת. ככל הנראה בשבוע הבא. הדו"ח מגלה לעין כל את כל מה שקרה בחודשים ובשנים שקדמו למבצע הלחימה הדרמטי, המורכב והעקוב מדם ביותר שידעה ישראל מאז לבנון השנייה.

אבל הפרוטוקולים מתוך חדר הדיונים הרגיש, הנחשפים כעת לראשונה, מגלים את מה שקרה ברגעי האמת של קבלת ההחלטות: את חוסר המכונות של צה"ל לאיום המנהרות, את עומק הניתוק של חברי הקבינט מהנעשה בשטח, ואת עוצמת האיבה שהתפרצה בימים הגורליים ההם בין האוחזים בהגה, ומזכירים לנו שוב כי אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.

תגיות:איוםמנהרותמבקר המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה