חדשות בארץ

בשעה זו: שלב הטיעונים לעונש במשפטו של אלאור אזריה

התביעה הצבאית צפויה לדרוש מבית הדין עונש של 3-5 שנות מאסר. ההגנה, מצדה, צפויה להכריז על רצונה לערער על ההרשעה בעליון

אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)
אא

הבוקר (שלישי) ייפתח שלב הטיעונים לעונש בפרשת החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגת מחבל בזירת הפיגוע בחברון. על פי הדיווחים השונים במהלך השבוע, נראה כי התביעה הצבאית תדרוש מבית הדין עונש של 3-5 שנות מאסר. ההגנה, מצדה, צפויה להכריז על רצונה לערער על ההרשעה בעליון.

בתחילת השבוע פורסם בערוץ 10 כי הפרקליטות הצבאית ניסתה לחתום עם עורכי דינו של החייל אלאור אזריה עסקת טיעון, אך משפחת אזריה סירבה לכך.

לפי הדיווח, בפרקליטות הצבאית דרשו שאזריה יודה בעבירת הריגה ויביע חרטה על ביצועה. בתמורה לכך, הוא ירצה עונש מאסר בן שנה וחצי, כאשר החודשים בהם שהה במעצר לא ייחשבו במניין המאסר. עוד דרשה הפרקליטות שהמשפחה לא תערער אחר העונש.

בעצה אחת עם עורכי הדין, החליטה המשפחה לדחות את עסקת הטיעון.

בשבוע שעבר נחשף בערוץ 2 כי מח"ט כפיר אל"מ גיא חזות נפגש באופן חשאי עם צ'ארלי, אביו של אלאור, במטרה לשכנע את משפחת אזריה להחליף את צוות ההגנה ולוותר על הערעור. בתמורה לכך, הבטיח אל"מ חזות, "הצבא יסייע לאלאור בהמתקת העונש".

צוות ההגנה, שפרסם את הקלטת הפגישה, אמר כי "קיום השיחה בין מח"ט כפיר לאביו של אלאור מהווה שיבוש חמור של הליכי משפט". לדבריו של עו"ד שפטל, "להשפיע על נאשם לא לערער בפסק דין שניתן בעניינו - זה השיבוש החמור ביותר של הליכי משפט".

בתוך כך, אתמול דווח בערוץ הראשון כי אביו של אלאור, צ'ארלי, קיבל מעטפה בו קליע של כדור רובה. לאחר זמן קצר, קיבלה אמו, אושרה, הודעת SMS ובה נכתב: "אנחנו נהרוג את אלאור". האבטחה סביב בית המשפחה התגברה.

גזר הדין הסופי אמור להינתן בתוך שבועיים ימים.

תגיות:בית המשפטאלאור אזריהגזר הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה