חדשות בעולם

לראשונה זה 40 שנה: הנשיא טראמפ מסרב לחשוף את הנתונים הכלכליים שלו

למרות מסורת ארוכת שנים, מסרב טראמפ לחשוף את החזרי המס שלועל אף שהתחייב לעשות כן מיד לאחר שיסתיימו ביקורות המס

דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונאלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

קליאן קונווי, אחת מן היועצות הבחירות של נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ, הודיעה אתמול היא הנשיא אינו מתכוון לפרסם את החזרי המס שלו. זאת, למרות הבטחתו לפרסמן לאחר שתתבצע ביקורת מס.

מדובר בשבירה של מסורת בת 40 שנים, בהן מציגים נשיאי ארה"ב את מצבם הכלכלי, במטרה לשפוך אור על האינטרסים הכלכליים של הנשיאים. הפרסום נועד לחשוף מיהם השותפים של הנשיא, היכן בעולם הוא מבצע את עסקיו, האם ולמי הוא חייב כספים, וכן הלאה. אך הנשיא טראמפ מסרב לעשות כן. בראיון לרשת החדשות אי-בי-סי, בתוכנית דיס וויק, אמרה קונווי כי כבר נערכו דיונים בנושא לאורך כל תקופת הבחירות, וכי הנשיא לא יפרסם את החזרי המס שלו.

סקרים רבים מצביעים על כך שאזרחי ארה"ב מעוניינים לראות את החזרי המס של הנשיא. סקר מן השבוע שעבר מראה כי 74% מן האזרחים האמריקאים מעוניינים לראות את החזרי המס של הנשיא. גם בחודש אוקטובר האחרון הראו הסקרים על 73% מן האזרחים המעוניינים בכך. נכון לאתמול, בשעות הצהריים, נאספו 218,465 חתימות על עצומה הקוראת לנשיא טראמפ לפרסם את החזרי המס וכל מידע כלכלי רלוונטי אחר.

אך בניגוד לעולה מן הסקרים הללו, אמרה קונווי בראיון כי מרבית האמריקאים רוצים לדעת כיצד ייראו החזרי המס שלהם, בתקופת נשיאותו של טראמפ, ואינם מתעניינים בהחזרי המס של הנשיא עצמו.

באתר ההדלפות ויקיליקס הובעה ביקורת חריפה על הדברים. במהלך תקופת הבחירות הדליף האתר התכתבויות שנגנבו מן המחשבים של המפלגה הדמוקרטית, וטראמפ עשה שימוש בהדלפות הללו במהלך ההתמודדות בבחירות. צוות ויקיליקס פרסם כי ההחלטה של טראמפ להסתיר את החזרי המס שלו אינה מוצדקת, ואף קרה לאחד מן המקורבים של טראמפ להדליף את הנתונים, כדי שהאתר יפרסם אותם.

תגיות:דונאלד טראמפכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה