חדשות יהדות

ירון לונדון: "הצניעות של המגזר החרדי מדהימה אותי בכל פעם מחדש"

בראיון ל'ידיעות רמת גן', שסיקר את תופעת הסיורים של אנשי תקשורת בעיר בני ברק לאחרונה, התבטא העיתונאי והפובליציסט ירון לונדון על המגזר החרדי ואמר כי אחד הדברים שמדהימים אותו בכל פעם מחדש, הוא הצניעות הלא תיאמן שבה הם חיים

ירון לונדון (צילום מסך יוטיוב)ירון לונדון (צילום מסך יוטיוב)
אא

בראיון ל'ידיעות רמת גן', שסיקר את תופעת הסיורים של אנשי תקשורת בעיר בני ברק לאחרונה, התבטא העיתונאי והפובליציסט ירון לונדון על המגזר החרדי ואמר כי אחד הדברים שמדהימים אותו בכל פעם מחדש, הוא הצניעות הלא תיאמן שבה הם חיים.

"סבי היה רב, ולמד בסלבודקה, ואהבתי להיזכר במורשת. ויש דבר אחד שאני יודע על המגזר החרדי כבר שנים, אבל הוא מדהים אותי בכל פעם מחדש: הצניעות הלא תיאמן שבה הם חיים". וכמו כדי לתת גושפנקא לדבריו אלו, שחזר לונדון את ביקורו ההיסטורי בביתו של הרב שך ואמר: "העליבות שבה המנהיג הזה, כמו גם שאר המנהיגים החרדים, חיים בה – היא דבר שלא ייאמן. ללא פיתוי חומרי.

"מרבית המנהיגים הרוחניים של הציבור הזה, גוזרים על עצמם חיי איפוק ונזירות. כל כולם מוקדש לשירות הקהילה 24 שעות ביממה, עד שהראש צונח על החזה. זה מעורר הערצה". בהתבטאות יוצאת דופן, לונדון מוסיף ואומר כי "למרות כל ההסתייגויות שיש לי מהציבור החרדי, גיבורי התרבות שלהם הם חכמי התורה. לעומת זאת, גיבורי התרבות בציבור החילוני הם כוכבנים ודוגמניות", הוא אומר אך מסייג.

"זה לא שלציבור החילוני אין חכמי תורה משלו. האוניברסיטאות מלאות אנשים חכמים, אבל הם לא גיבורי תרבות. כתב רכילות של המגזר החרדי כותב על איפה ביקר האדמו"ר ומה הוא עשה. אצלנו החילונים זה לא כך".

תגיות:ירון לונדוןבני ברקחרדיםסיורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה