כתבות מגזין

נועם בנאי, בנו של מאיר ז"ל: "יצא לי ללמוד תורה עם אבא ואביתר, וזה היה תענוג"

נועם, בנו בן ה-25 של מאיר בנאי ז"ל, אמנם מגדיר עצמו כחילוני ובכל זאת, בתוך השבעה על אביו ז"ל, אמר את הדברים הבאים: "אני באופן אישי מרגיש אותו פה כל הזמן. אני לא מרגיש שהוא עזב אותנו בכלל. אני לא מדבר כמובן בפן הזה ש... שהשירים מונצחים והם תמיד יישארו. אני ממש מתכוון לנוכחות הפיזית שלו. אני מרגיש אותו פה איתי באופן מוחשי מאוד"

נועם בנאי בהופעה משותפת עם אביתר (צילום מסך יוטיוב)נועם בנאי בהופעה משותפת עם אביתר (צילום מסך יוטיוב)
אא

הצד האישי המשפחתי של הזמר האגדי מאיר בנאי ז"ל, פחות הוצג בפני ציבור מעריציו. כך בחייו, ואף גם במותו: על המחלה שמר בסוד גם במעגל הקרוב, והיא הייתה איפשהו בצל. מכותרות ואור זרקורים חמק בחייו, וגם במותו – משפחת בנאי ביקשה לכבד את רצונו, ולא לסקר את ההלוויה.

מאיר נטמן בטקס אינטימי למדי, שכלל בעיקר משפחה, חברים ומכרים מהחוג הקרוב.

נועם, בנו בן ה-25 של מאיר בנאי ז"ל, אמנם מגדיר עצמו כחילוני ובכל זאת, בתוך השבעה על אביו ז"ל, אמר את הדברים הבאים: "אני באופן אישי מרגיש אותו פה כל הזמן. אני לא מרגיש שהוא עזב אותנו בכלל. אני לא מדבר כמובן בפן הזה ש... שהשירים מונצחים והם תמיד יישארו. אני ממש מתכוון לנוכחות הפיזית שלו. אני מרגיש אותו פה איתי באופן מוחשי מאוד".

על תהליך התשובה של אביו, שהתרחש כשהיה בן עשר, מסביר נועם ואומר כי מתוך פרספקטיבה של ילד, זה היה מפחיד. "פתאום אבא אומר לך 'אני הולך עם ציצית וכיפה'. אתה הולך עם אבא לסרט ואחר כך לאכול בחוץ, ופתאום אי אפשר לראות סרט. התפישה שלו לחיים נהייתה אחרת", אמר נועם לפני כשנה, בראיון שנעשה עמו ל'ידיעות אחרונות'. "נכנס פן של רוחניות ואמונה. ובמקום שנלך לסרט ואז סושי, הוא לא יכול לראות את הסרט כי זה לא צנוע, ולא לאכול את הסושי כי הוא לא כשר. פתאום גם אין טלוויזיה בבית והוא שומר שבת, אז לא לדבר בטלפון לידו בשבת. ולא מוזיקה. קשה לילד לעכל את זה".

 

"יצא לי ללמוד תורה עם אבא ועם אביתר, וזה היה תענוג"

אולם האהבה הגדולה ביניהם, לא נתנה לחזרה בתשובה להעיב על היחסים הטובים, ודווקא מתוך הקושי, נולדה בנועם סקרנות מסוג אחר לתהליך שאביו עובר. "אבל אז, לאט לאט, רציתי להקשיב ולהבין מה אבא עושה, ומה זה אומר להיות דתי. אז בשבתות הוא היה מקריא לי דברים יפים, טקסטים של ר' נחמן. התחלתי להתעניין ועברתי תהליך פנימי, וניסיתי לברר את הנקודה הזו גם בעניין אמונה במשהו גדול ממך, באלוקים, גם בעניין החיבור למסורת וגם לעבוד את אותו כוח גדול. נכנס בי איזה משהו".

מתוך משפחת בנאי הענפה – גם אהוד, גם אביתר וגם מאיר – חזרו בתשובה. כולם חוו הצלחה גדולה בקריירה, ולבסוף הבינו שהתשובה לא נמצאת תחת אור הזרקורים, כי אם הרחק משם – בין דפי הגמרא, ובקיום המצוות.

על הטריגר שהוביל את אביו ז"ל לדת ועל השאלה האם זה עשוי לקרות גם לו, התבטא נועם ואמר כי "כשאתה נכנס לעולם הזה, ומצליח בסדר גודל כזה – אתה יכול או לגמרי לאבד את עצמך ואת האמת שלך או להפך – לשמור עליה ולפחד מלאבד את עצמך. החיפוש שלהם הוביל אותם לדת. אם זה יוביל אותי גם לשם? לא יודע.

"גם הצלחה וגם כישלון הם דברים שקשה להתמודד איתם. ההצלחה הענקית של אבא שלי הייתה לפני שנולדתי, לא ראיתי את זה קורה. דיברנו על זה. הוא בן אדם שמאוד אוהב את הפרטיות שלו, והוא איבד אותה בבת אחת. זה לא היה לו מגניב. אצלנו כולם רגישים, וכולם עוברים טלטלה", אמר.

על הקשר בין אביו לבין אביתר התבטא נועם ואמר כי הוא "טוב יותר מאי פעם. הם ממש חברים טובים, וגם מבחינה דתית הם באותו זרם ואפילו למדו בהתחלה עם אותו רב. יצא לי ללמוד איתם תורה כמה פעמים, וזה היה תענוג".

תגיות:מוותבןסלבסמאיר בנאיחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה