חדשות בעולם

פרצת אבטחה חמורה: הודעות הווטצאפ שלכם חשופות

חוקר גרמני טוען כי לחברת פייסבוק יש אפשרות לגשת לכל הודעות הווטצאפ שנשלחו בעולם. החברה בתגובה: "מדובר בהתנהגות מצופה"

אא

טוביאס בולטר, חוקר גרמני צעיר, טוען בתוקף כי לחברת התקשורת פייסבוק יש גישה לכל ההודעות שנשלחות ברחבי העולם על ידי אנשים באפליקציית הווטצאפ. לדבריו, לחברה וכן לגורמים נוספים, יש אפשרות לקרוא ולשמור הודעות במערכת האפליקציה, גם במצבים בהם ההודעות הוצפנו.

אם זה נשמע לכם כבלתי הגיוני, אתם לכאורה צודקים, שכן בפייסבוק ובווטצאפ טענו תמיד שאין להם שום גישה להתכתבויות של האנשים. במשך שנים הדגישה פייסבוק עד כמה שהווטצאפ היא תכנה מאובטחת, ושאין לאף אחד, כולל לחברה עצמה, אפשרות לגשת להתכתבויות של המשתמשים. כעת טוען החוקר שהוא עלה על פרצה משמעותית. בראיון ל'גרדיאן הבריטי' הוא סיפר כי החברה התקינה פרצת דלת אחורית באפליקציה, שמאפשרת לה לגשת לכל התקנים שעוברים דרכה, ובתוכם גם להודעות האישיות ביותר שלכם.

בולטר ציין כי בתחילה הוא חשב שהוא עלה על באג או על פרצה, אך כשהמשיך להעמיק בחקירתו, הוא הבין שזוהי כנראה דלת אחורית מכוונת.

לדבריו, הוא ניסה לפנות לפייסבוק כבר באפריל 2016 ודיווח להם על פרצת האבטחה. חלף חודש וחצי עד שהגיבו לו בפייסבוק בהודעה בה טענו: "מדובר בהתנהגות מצופה", ולדבריהם היה ניתן להבין שאין כאן בעיה. במענה נוסף שהם העבירו לו הם טענו: "אנו מכירים את העניין. לעת עתה זה לא משהו שאנו פועלים כדי לשנות".

בגרדיאן הבריטי ציינו כי הם אימתו את הממצאים עם שני מומחי סייבר נוספים.

תגיות:ווטצאפפייסבוקפרצת אבטחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה