סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר בראיון עם מאיר בנאי ז"ל מ-2008 (כולל ציטוטים שנגנזו)

העיתונאית המוכשרת פרסמה שוב ראיון שפרסמה עם מאיר בנאי בשנת 2008, וחשפה ציטוטים מסקרנים ומעניינים במיוחד, שחלקם נשארו על רצפת חדר העריכה

אא
 
זכיתי לראיין את מאיר בנאי פעמיים. הזמר והיוצר המוכשר שהיה חלק מפס הקול הישראלי שנא להתראיין. באחד הראיונות סיפר לי שלא ישן לילה קודם. עד כדי כך. משמיעים הרבה שירים שלו עכשיו, אבל הנה כמה דיבורים שלו, שחלקם שודרו, וחלקם נשארו אז על רצפת חדר העריכה:
* "
אני מוציא עכשיו דיסק תפילה. כולנו מתפללים, וזה טוב. מי לא אומר 'הלוואי ש', 'אני רוצה ש'. כל אדם מתפלל. זה פותח את הלב. פותח את הנשמה". 
* "החזרה שלנו בתשובה היא לא מהפכה ולא מרד, אנחנו חוזרים למחוזות שבהם כבר היינו, האמונה תמיד הייתה שם".
* "היה לי דיסק שלם בלי טקסטים, רק מוזיקה, כי לא מצאתי להגיד. היו לי עשר מנגינות וחיפשתי מילים, איך להעביר את מה שמבעבע בתוכי. והמילים שמצאתי הן של הפיוטים. רבי שלום שבזי, אבן גבירול, אבן עזרא, הם כתבו בשבילי".
* "כששואלים אותי מי הרב שלי אני עונה: רבי נחמן מברסלב. הוא מלטף אותך, מחבק אותך, מקים אותך בעדינות. אני מרגיש שהוא אומר לי כל פעם מחדש: אתה מה-זה ראוי".
* "כשיש לי גיטרה ביד אני מוגן. פעם ניגנתי לחיילים בלבנון והתחילה הפגזה. בלי גיטרה ביד לא יודע איך הייתי מרגיש, היא השריון שלי מאז ומתמיד".
* "המקצוע הזה בכלל לא מתאים לי. תכננתי שאלך ברחוב ואף אחד לא יכיר אותי. זו מעמסה בשבילי, אבל לא יכולתי להתכחש. אתה נולד עם כישרון ואתה לא יכול להגיד לו לא".
* "אנחנו כאילו בעידן של 'אין אלוקים'. שחטו את כל הפרות הקדושות. אבל אם אין אלוקים, והכול מותר, אז מותר גם להאמין באלוקים".
* "אני מרגיש הרבה פעמים בגלות, גם פה בישראל. כשאני קורא על שחיתות, על אלימות, על הקצב המטורף שאנחנו חיים בו. אני מסתכל מסביב ואומר: תנו קצת לנשום, תנו לחיות".
תגיות:סיון רהב מאירמאיר בנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה