חדשות בארץ

גבורה מתוך השכול: התינוק נפטר, והאם החליטה לתרום את החלב

"רציתי לעודד הורים אחרים שחוו אובדן ולשדר להם שזה לא הסוף", מספרת האם. "שמחתי לגלות עד כמה אנשים שאבו עידוד מהמעשה שלי".

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אריאל מתיוס, בת 25 מקליפורניה, איבדה את בנה שהלך לעולמו בגיל 11 יום. לאחר הלידה, המשיך גופה של מתיוס לייצר חלב, היא החליטה לשאוב אותו ולתרום את כולו.

בצל הטרגדיה, החליטה מתיוס לסייע לנשים אחרות. היא המשיכה לשאוב את החלב, והצליחה לתרום 70 ליטרים של חלב אם. את חלב האם תרמה ל-3 אימהות שונות - שתיים מהן לא הצליחו לייצר מספיק חלב עבור תינוקותיהן והשלישית אימצה תינוק ורצתה להעניק לו את המזון הטוב ביותר.

את סיפורה המרגש תיעדה מתיוס באינטסגרם, והוא הפך את מהרה לויראלי. "הרגשתי נפלא כשקיבלתי חיבוק מהאימהות שבטחו בי ונתנו לתינוק שלהן את חלב האם שלי", היא מספרת. "רציתי לעודד הורים אחרים שחוו אובדן ולשדר להם שזה לא הסוף", היא אומרת, "שמחתי לגלות עד כמה אנשים שאבו עידוד מהמעשה שלי".

גופי בריאות גדולים בכל העולם מדגישים כי חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוק עד גיל 6 חודשים, ולאחר מכן בשילוב מזון מוצק עד גיל שנה לפחות. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על יניקה עד גיל שנתיים.

ההסבר לכך הוא כשהתינוק יוצא מהרחם, הוא עוזב חממה נטולת חיידקים ומגיע לעולם מלא בחיידקים, וירוסים ופטריות, כאשר מערכת החיסון שלו עדיין לא מפותחת. חלב האם, אותו מתחיל גופה של היולדת לייצר מיד לאחר הילדה, מכיל תאי דם לבנים, נוגדנים ונוקלאוטידים, המסייעים לתינוק לחזק את מערכת החיסון שלו.

חשוב לציין כי ערכה של ההנקה עולה ככל שהתינוק קטן יותר. הקולוסטרום, החלב הראשוני, אותו מייצר גוף היולדת ביומיים הראשונים, מכיל 20 מיליון תאי דם לבנים בכל כפית, וכפית של החלב הבוגר מכילה כ-5 מיליון תאים.

תגיות:חלב אםאם שכולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה