סיפורים אישיים

טור דומע בעקבות הטרגדיות האחרונות: "פניני הלכה להיות רכזת חברתית בשמים"

"לא זכור לי ערב כזה, שהרגשתי שהקדוש ברוך הוא בחמלתו דוחף אלי ד"שים כאיתותים שאומרים: 'קבלו עליכם את הגזירה כי זה רצוני, ממש כעשרת הרוגי מלכות, ואל תתייאשו מן הרחמים'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הלוואי שהיו לי רק דברים טובים לספר לכם", פותחת היום (חמישי) טובי ברון את טורה השבועי בעיתון 'קטיפה' מבית 'יתד נאמן', "אבל המקלדת רועדת מתחת לאצבעותיי ועיניי שרופות כל כך. נפרדנו השבוע משתי נשים צעירות ויקרות, אמהות ומחנכות בישראל – הגברת פונפדר והגברת שטרן, שתהיינה מליצות יושר עבור משפחתן והעם".

הכותבת מתארת את היכרותה עם המנוחה פנינה שטרן ז"ל. "את הגברת פניני שטרן זכיתי להכיר לפני מספר שנים. היא היתה מחנכת ורכזת חברתית מוכשרת וצנועה בסמינר החדש באשדוד. כל פעם שהוזמנתי למקום הנדיר הזה נתקלתי בחיוכה הגדול ובליבה הענק".

ברון משחזרת בדמע את העצרת שאורגנה בסמינר האשדודי לפני כחודש לרפואתה של המורה. "לפני כחודש הגעתי לאולם ענק באשדוד. מאות תלמידות ובוגרות באו להתפלל עבור המורה פניני לפני ניתוח להסרת גידול. זעקתי על הבמה: 'רבונו של עולם, אנחנו נראה לך שאנחנו יודעים להתחזק גם משמחות. כל אחת תקבל על עצמה דבר ותלך הביתה, ותכתוב על פתק מה היא מקבלת על עצמה לרפואתה של פניני".

"חצאיות קצרות נזרקו. פתקים ומכתבים שנכתבו בדם הצטרפו. פניני נפטרה. זה ברור שהקבלות לא הלכו לריק. אבל מי ייתן לי כוח? השמועה מדכאת ומעייפת. בנות החלו להתקשר בבכי. "לא הספיקו לתת לה את הפתקים מהכנס האחרון... אולי נניח על המצבה?", כואבת ברון.

"הטלפון שבישר מר פגשני בבוקר בדרך להרצאה בסמינר. בחסד ד' מצאתי בית כנסת עם עזרת נשים פתוחה. נתתי לשברון ליבי להתפרץ: 'פניני, את יודעת כמה עשינו בשבילך. את מכירה אותי. תמיד אמרת לי שאת אוהבת את השמחה וההומור שמזרימים כוח בעבודת השם. אז אנא השם דבר אלי... תשמח אותי. אני חייבת לקבל כוח. כי עכשיו אין לי והיום בערב יש לי הופעה מול מאות נשים. איך אעמוד על הרגליים כשאני מדוכאת? לבטל את ההופעה??? איך אפשר להתחזק כשהלב כל כך עצוב?", ממשיכה הכתבה.

"ואז הגיעו דברים טובים באמצע הדרך", כלשונה. "דקות ספורות אחר כך השאירה לי ביתי הודעה: 'אמא, השאירו לך הודעה'. היתה זו מנהלת מוסדות טבריה שבישרה באושר: "זה סופי ב"ה. הגיעו תוצאות של ה-MRI  של הגננת נועה. הגידול הוצא בשלמות. לא צריך כימו או הקרנות. רק מסיבת הודיה. מוכנה?"

"ואז התקשרה אחותי: "מרן הגראי"ל שטיינמן בבית".

"לא ביטלתי את ההופעה. הלכתי בלילה שכולו קרה. האוטובוסים שבתו. מי יצא מהבית ויבוא? בליבי חשבתי שלפחות נשמתה של פניני שטרן בוודאי תבוא. היא באה. חוץ ממנה באו עוד כמה מאות נשים (איך? צדיקות). כשסיימתי, חיכו מתחת לבמה לפחות עשרים נשים", מספרת טובי.

"הגעתי ברגל בכפור מרמות. עשינו איתך ערב של ברכות לרפואת אחי. הבטחתי לבשר. אז באתי. רואים ניסים", אמרה אחת מהן בהתרגשות. "היה לי בן מבוגר בשידוכים. ברכנו אותו בסוף ערב לפני שנה. הוא נשוי באושר. באתי במיוחד לספר לך", אמרה זו שלידה. והשלישית הגדילה מכולן: "את זוכרת שקניתי את הזכות לברכת העץ בשביל אחותי? היא ילדה תאומות אחרי 33 שנים", מצטטת טובי את סיפורי הישועות שזרמו אליה לאחר ההרצאה.

"לא זכור לי ערב כזה, שהרגשתי שהקדוש ברוך הוא בחמלתו דוחף אלי ד"שים כאיתותים שאומרים: "קבלו עליכם צדיקים וידידים", קבלו עליכם את הגזירה כי זה רצוני, ממש כעשרת הרוגי מלכות, ואל תתייאשו מן הרחמים. אנחנו לא מבינים אך מאמינים, ובכוח לא מתייאשים, ואדרבה, עוד יותר מתחברים".

ברון מסיימת את דבריה: "אין לי ספק שהגב' שטרן הלכה להיות רכזת חברתית גם למעלה, ולצידה גב' ברוריה פונפדר ז"ל, והלא כתוב שבגלל שהתארכה הגלות יבוא משיח ומיד תחיית מתים. אז שלחנו נציגות קדושות".   

תגיות:גזירהטרגדיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה