כתבות מגזין

הבישוף האפריקני שמעריץ יהדות לרב ארוש: "הספר שלך שינה את חיי"

הבישוף סמואל גורדון הוא אחד מני אלפי אפריקנים, שגילו את מכמני היהדות ויופייה דווקא מהמקום הכי לא צפוי, ולאחר מכן לא יכלו שלא להפוך לתומכי ישראל נלהבים. ומה יש לו לגורדון לומר על היהדות? "זה נראה כאילו היינו בבור, וכל הידע הזה הוסתר מאתנו". צפו בתיעוד

סמואל גורדון עם הרב שלום ארוש (צילום מסך ’אורות’)סמואל גורדון עם הרב שלום ארוש (צילום מסך ’אורות’)
אא

עד שנת 2011, הבישוף האפריקני סמואל גורדון לא הכיר דבר מלבד נצרות. במשך 30 שנה כיהן גורדון כבישוף בקהילות שונות בניגריה, עד שעקר את מגוריו לדרום אפריקה, לפני כ-12 שנה ושם הוא מתגורר עד היום.

בראיון שנעשה עמו ב'אורות' מספר גורדון על המהפך בחייו, שהחל בעקבות חלום דרמטי שחלם. "חלמתי שכל הלילה הייתי בקרב. איש נלחם איתי, ואני מדבר על קרב אמיתי. מלחמה אמיתית. אני זוכר שהתחלנו להילחם, כי הוא אמר לי: 'זה הזמן לישראל. תבחר בישראל'", משחזר גורדון.

הבישוף סמואל גורדון עם הרב שלום ארושהבישוף סמואל גורדון עם הרב שלום ארוש

לדבריו, האסוציאציה הראשונה שעלתה בו לאחר החלום הייתה המקרה של יעקב שנלחם עם המלאך. "אז ניסיתי לחפש חומרים וספרים כמו זה של ר' שלום ארוש", הוא מספר. "השגתי את הספר 'בגן החוכמה', וזה הדהים אותי. התחלתי ללמוד עוד ועוד, וחשבתי לעצמי: 'מה זה?'. זה נראה כאילו היינו בבור, וכל הידע הזה הוסתר מאתנו".

 

"רק הכרה ביהדות, יכולה להחזיר את נשמת אפריקה הגנובה"

מאז, בתהליך מפוכח שלמעשה נמשך עד עצם היום הזה – הפך גורדון למעריץ נלהב של היהדות ומכמניה, ולא מסוגל להבין מדוע אף לא אחד מחבר מרעיו טרח לספר לו שיש דבר כזה יהדות, ושהיא מביאה עמה בשורה חדשה ואחרת לגמרי, לעולם.

"אנחנו מאומנים לחשוב שאנחנו הנוצרים 'העם הנבחר'. אבל ישראל היא הארץ של אלוקים, והיהודים הם אנשי הברית", גורדון שם את הקלפים על השולחן, ולא מסתיר גם את רחשי לבו העמוקים נוכח הגילוי. "לי ולמשפחתי יש רצון מאוד גדול להיות יהודים. אבל התורה אמרה שהרעיון הוא לא להמיר את כולם ליהדות, וזו החלטה אישית. אבל ליצור שדרה, כי אתה לא יכול לשבת בחוץ ולשפוט אנשים שהם מעריצים את האל הלא נכון".

הבישוף סמואל גורדוןהבישוף סמואל גורדון

עם זאת, 'קנאת הסופרים' שלו להפצת אמת היהדות בעולם אינה יודעת גבולות, והוא בהחלט מנצל את מעמדו רב ההשפעה כדי 'לקרב' כמה שיותר אפריקנים אל מתחת למטרייה שלה. לטענתו, "הנשמה של אפריקה נגנבה לפני המון שנים" על ידי הכנסיות, ורק הכרה ביהדות היא המפתח לישועתה וגאולתה. "אם אפריקה תתחבר לאלוקים, לדרך הנכונה – אור גדול יבוא עליה", הוא מסביר.

צפו בסיפור המלא:

תגיות:יהודיםנוצריםפרו ישראליםבישוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה