חדשות בארץ

מאחורי תדמית השקט בדרום: צה"ל וחמאס נערכים למערכה הבאה

בצה"ל נערכים למערכה הבאה, וגם בחמאס לא יושבים בחיבוק ידיים. גורם ביטחוני בכיר מספר כי חמאס מתפעל מיום ליום את מערך המנהור שלו, מחזק את כוחותיו הימיים ומשפר את דיוקי הרקטות לטווח ארוך

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מאחורי תדמית השקט בדרום, צה"ל וחמאס נערכים למערכה הבאה. בישראל מתמקדים באיתור מרכזי הכובד של חמאס, ובתכנון מערכה כבדה שתחסל את חמאס לחלוטין. בחמאס מתכננים להוריד אלפי לוחמים לרשת המנהרות מתחת לרצועה, ולעשות שימוש מושכל בקומנדו הימי ובמזל"טים.

מאז מבצע 'צוק איתן', הפכה השכונה המזרחית של עזה, סג'עייה, למפעל הבטון הגדול ברצועה. התושבים לא שבו לבתיהם, וחמאס ממחזר את מה שנותר מהבתים על מנת להיערך למערכה הבאה נגד ישראל.

אימוני הלחימה בשטח בנוי של פלוגות חמאס, המטווחים ותרגילי הכושר נשמעים היטב בצד הישראלי, גם באמצע הלילה. לצה"ל אין ספק שגם מתחת לפני הקרקע, האדמה רוחשת מחפירות אימתניות.

בשיחה ל-ynet, אמר מפקד האש בפיקוד הדרום, אל"מ יובל בן דב: "יש לנו כוונה להפוך את מנהור האויב למלכודות מוות, שזה יהפוך לו לרועץ. המערכה הבאה לא תהיה רק על האש מהאוויר לבדה, ואש לבדה לא תנצח את המלחמה הבאה".

בצה"ל נערכים לעימות מדויק יותר, כאשר מדיניותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן היא לחסל את חמאס לחלוטין במערכה הבאה, ולא בקניית שנתיים-שלוש של שקט.

בינתיים, מדי מספר חודשים תוקף צה"ל נכסים אסטרטגיים שחמאס בונה ברצועה באמצעות הטלה של עשרות טונות של חימושים מהאוויר. בכל הזדמנות שמשוגרת רקטה לעבר יישוב ישראלי, מנצל צה"ל את ההזדמנות להחליש את השתקמות הזרוע הצבאית של חמאס.

חיל האוויר תוקף נכסים אסטרטגיים של חמאס (צילום: דובר צה''ל)חיל האוויר תוקף נכסים אסטרטגיים של חמאס (צילום: דובר צה''ל)

משיחות עם גורמים בפיקוד הדרום עולה כי גם חמאס, בדיוק כמו צה"ל, ישתדל להילחם בצורה ממוקדת יותר במלחמה הבאה. בחמאס מתכננים את פתיחת המלחמה על ידי החדרה תת קרקעית של עשרות חמושים מיומנים לעומק עוטף עזה, שיצאו למסע הרג וחטיפת ישראלים. חמאס מעוניין להראות את תמונת הניצחון כבר ביום הראשון של המערכה.

ההשערה בצה"ל היא כי בחמאס מתכננים להעביר את רוב רובה של הלחימה אל מתחת לאדמה, באמצעות הורדת עשרות לוחמים לרשת המנהור, שגדלה מיום ליום לרצועה. עוד פועלים בחמאס לשפר את הרקטות ואת יכולת הדיוק שלהם לטווח ארוך, על מנת לייצר שגרה של אזעקות יומית לתושבי גוש דן, ולהחליש את העורף.

עוד מעוניינים בחמאס להעביר את הלוחמה לשטח הישראלי. לשם כך הם יפעלו על ידי תקיפה מהאוויר עם מזל"טים, חדירה דרך המנהרות חוצות הגדר, וכן שליחת כוחות קומנדו מהים.

כזכור, חלק מעקרונות הללו נוסו על ידי חמאס בהצלחה חלקית מאוד ב'צוק איתן'. מהלומת הפתיחה שתכנן הארגון באמצעות מנהרת ענק מול כרם שלום סוכלה בחסדי שמים. חשיפת התוכנית מספר שבועות לפני המערכה ב'צוק איתן' הייתה מההצלחות המודיעיניות של גופי המודיעין הישראליים, ביחס לכישלונות מודיעיניים ומבצעיים אחרים.

חמאס עדיין מעוניין לחטוף חייל ישראלי תוך כדי לחימה. איום שעדיין רלוונטי וטראומתי בשיח הישראלי, בעיקר על רקע החזקת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין הי"ד על ידי חמאס מזה למעלה משנתיים. במהלך התרגילים והאימונים שנערכו בחודשים האחרונים, פועל צה"ל ביתר שאת להחדיר ללוחמיו את המודעות לאיום החטיפה.

עם ההיערכות המבצעית והביטחונית למערכה הבאה, יש להתחזק באמונה בבעל המלחמות המנהל את כל המערכות, ואם הוא לא ישמור עיר, חלילה, שווא שקד שומר.

תגיות:חמאסצה"למלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה