חדשות יהדות

תגובתו של הגר"ח קנייבסקי לפיגוע המחריד: "בכל דור עומדים עלינו לכלותינו"

הגר"ח קנייבסקי נאנח כששמע על פיגוע הדריסה בירושלים. "בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו וה' מצילנו מידם"

זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בתחילת השבוע אירע בירושלים פיגוע הדריסה הקשה בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל. מקורביו של הגר"ח קנייבסקי מספרים כעת כיצד הגיב כששמע על האסון שהתרחש ביום עשרה בטבת, היום שנקבע לדורות כ"תחילת הפורענות" של חורבן בתי המקדש.

בעלון 'דברי שי"ח' מציינים מקורביו של הגר"ח קנייבסקי כי הם ניגשו אליו וציינו בפניו שהפיגוע התרחש ביום צום עשרה בטבת, ומה מסמל הדבר.

"ידוע, כי החתם סופר כותב: 'כל דור שלא נבנה בית המקדש בימיו כאילו נחרב בימיו', נמצא שבכל שנה ושנה נתחדש החורבן, ובכל שנה בהגיע יום עשרה בטבת, שאז התחיל למעלה משפט החורבן, כמו כן בכל דור ודור יושבין בית דין של מעלה וגוזרין החורבן של כל שנה ושנה עכ"ל. הרי לכאורה, כי יום הצום של עשרה בטבת הוא חמור מאוד", אמרו המקורבים לשר התורה.

"וסימנא מילתא היא, שאירע ביום זה פורענות כה קשה בימינו בירושלים עיה"ק, העיר בו היתה משוש כל הארץ", הם מוסיפים ומקשרים את תחילת המצור על ירושלים לפיגוע הקשה והמחריד שהתרחש בתחומה.

בתגובה, נאנח הרב קנייבסקי והשיב: "אמנם יום תענית עשרה בטבת חמור משאר התעניות, אבל לא שמענו שהוא יום גרוע משאר הימים, ובכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו וה' מצילנו מידם".

יצוין כי בתקופה האחרונה, במסגרת שיעור שנשא מרן הרב שטיינמן, אמר לתלמידיו כי "הצרות הרבות בתקופה האחרונה הן 'חבלי משיח'. הצרות הרבות של הכלל והפרט מבשרות את חבלי המשיח שאנו נמצאים בהם". אמר הרב שטיינמן, והוסיף באורח נדיר: "רואים את האור".

לאחר מכן, ביקש הרב שטיינמן מכלל הציבור להתחזק בתורה ויראת שמיים. "כל אחד יודע במה הוא טעון תיקון, ובמה עליו להתחזק, ועל כן יש לעשות חשבון הנפש, ולקבל על עצמו להתחזק בכך, ובזכות זה נגיע בקרוב ממש לגאולה האמיתית והשלימה", אמר לנוכחים.

תגיות:הרב קנייבסקיפיגוע דריסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה