כתבות מגזין

האונקולוג החרדי: "אנו נותנים ארבעה או חמישה טיפולי הקרנות, שאינם מכאיבים, והחולה יוצא כשהוא בריא"

הוא עלה לארץ כרופא בכיר והביא טיפול ייחודי ביותר במחלת הסרטן. אלפי מטופלים עברו תחתיו בשנים האחרונות, אך הוא לא הסתפק בכך והחליט להציע ריפוי גם להתמכרויות - באמצעות תורתו של רבי נחמן מברסלב. ראיון מרתק עם ד"ר אהרון אלון

 ד"ר אהרן אלון ד"ר אהרן אלון
אא

מזה עשרות שנים שרופאים בכל רחבי תבל מנסים להמציא מזור ורפואה למחלת הסרטן הארורה. ים של כסף ומשאבים מושקע במחקרים ובפיתוחים של אינספור תרופות ניסיוניות, אבל מי חשב שאת אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר בתחום יביא לארץ דווקא יהודי חרדי?

הכירו את ד"ר אהרן אלון, מומחה באונקולוגיה, העובד בבית החולים בלינסון. ד"ר אלון עלה לארץ כבר לפני כעשור, ומאז שנת 2009 הוא הביא לארץ מהפכה בתחום ההקרנות, אשר חוסכת ניתוחים לחולים רבים הסובלים מגידולים, ומצמצמת את מספר ההקרנות להן נדרשים חולים אחרים.

 

שיטה מהפכנית וחדישה

כאשר אנחנו משוחחים עם ד"ר אלון, הוא מבקש בראש ובראשונה להבהיר את גודל החידוש: "עד לשנים האחרונות", הוא מספר, "כאשר היה מתגלה גידול כלשהו בתוך הגוף, המטרה של הרופאים הייתה ראשית כל לחסל את הגידול במקום שבו הוא נמצא. האופציה הטובה ביותר לחיסול הייתה בדרך כלל באמצעות ניתוח. בניתוח היו מסירים את הגידול  מהגוף, ולאחר מכן נותנים טיפולי הקרנות, כדי לגרום לכך שהגידול לא יחזור. במקרים שלא היו יכולים לנתח, היו מסתפקים רק בהקרנות, ולעתים היו אלו סדרות שכללו עשרות טיפולים עם תופעות לוואי קשות. כעת, הטכנולוגיה החדשה שאנו מציעים מצליחה למעשה לתת קרינה ממוקדת ומדויקת, בעוצמה גבוהה, עד שבכלל לא צריכים את הניתוח".

לאיזה סוגי סרטן מתאימה הטכנולוגיה החדשה?

"אנחנו מטפלים בחולי סרטן הערמונית, בחולי סרטן הלבלב ובעוד סוגי סרטנים נוספים, אבל בעיקר מיושמת הטכנולוגיה אצל חולי סרטן הריאה. בכל פעם מחדש אני מתרגש לראות איך מקרים שבהם היו מקבלים החולים בעבר שלושים או ארבעים טיפולים, אנו מצליחים לרפא כיום באמצעות סדרה של ארבעה או חמישה טיפולים בלבד, שלאחריהם החולה מבריא והולך הביתה. זו שיטה טיפולית שיכולה לעזור בהרבה מקרים, אבל במיוחד לחולים שבעבר לא היו יכולים לנתח, כמו למשל חולים מבוגרים, או שהגידול היה אצלם במקום רגיש. כיום אנו מצליחים לחסל את הגידול ממש כאילו שהיינו מנתחים אותו, וכל זה מבלי לפגוע בחולה".

וד"ר אלון נותן דוגמא מוחשית: "לאחרונה היה אצלנו חולה בוגר שהיה לו גוש בתוך הריאות, שכנראה נגרם כתוצאה מעישון. בשל גילו לא יכולנו לנתח אותו, אבל בזכות הטכנולוגיה הצלחנו לסיים עם הכל בתוך מספר טיפולי הקרנות, וכל זאת בצורה לא פוגענית וכמעט ללא תופעות לוואי".

ועדיין, יש מקרים בהם תמליץ על ניתוח?

"כמובן. יש המון מקרים שבהם נמליץ על ניתוח, אבל זה תמיד יהיה בגדר אופציה שנייה. כיום כבר יש כמעט בכל בתי החולים בארץ כלים מיוחדים כדי לטפל בשיטה החדשה, וכשאפשר להציע אותה למטופלים - הרופאים מאוד שמחים לעשות זאת. כי זה מוסיף לאיכות החיים ובחלק מהמקרים, בהם לא היה ניתן לטפל בדרכים אחרות, זה ממש יכול להציל את החיים של החולה, ועוזר להרבה אנשים לצאת מהמחלה לגמרי".

תמיד אמרו לנו שקרינה היא דבר מסוכן, והרי הטיפולים הללו מציעים כל כך הרבה קרינה!

ד"ר אלון בוחר להגיב בשאלה: "ומה עם סכין? הוא לא מסוכן? אם נחתוך בסכין באופן לא נכון, הוא עלול להזיק, אבל אם נשתמש בו כנדרש - הוא לא יסכן אותנו כלל. כך גם עם הקרינה, יש לה בהחלט השפעות והיא עלולה להרוס תאים, אבל אם עושים אותה באופן נכון וממוקד, אז הגידול נהרס וזה לא מסכן את החולה. כמובן שאם מישהו נחשף לקרינה באזור גדול של הגוף זה עלול להיות מסוכן, אבל בדיוק לכן, כמו כל תרופה, צריכים לדעת למקד את זה". והוא גם פונה אל החולים: "אם אתם עוברים טיפול מקצועי ובידיים טובות, תוכלו להיות רגועים בהחלט, ולדעת שבטיפול אין הרבה תופעות לוואי, כמעט לא תרגישו סבל, וברוב המוחלט של המקרים גם לא יהיו סיבוכים".

ואת הבשורות הטובות אפשר לראות לדבריו גם בנתונים בשטח: "במשך השנים האחרונות נעשו מספר מחקרים בנושא סרטן הריאות בארצות אירופה וגם בארה"ב וראו כי ההישרדות של החולים בשלב מתקדם של סרטן הריאות השתפר משמעותי. זאת לאור העובדה שמרגע שהטיפול הזה קיים, אז הרבה חולים שבעבר היו קשישים מידי או חולים מידי וקיבלו טיפול רק להקלה ולא לריפוי, יכולים לקבל כעת מזור למחלתם, וזה גורם ליותר הישרדות בכלל האוכלוסייה".

 

העצה הטובה ביותר: הפסיקו לעשן

ודווקא מתוקף תפקידו, מציין ד"ר אלון, כי על אף המחקרים הרבים והטיפולים המתקדמים שיש בשנים האחרונות, עדיין אין מי שיכול להתווכח עם העובדה שהטיפול המניעתי הוא החשוב והיעיל מכולם. "הפסיקו לעשן", הוא מתחנן, "כיום כבר יודעים שהגורם המשמעותי ביותר במניעת סרטן הריאה הוא הפסקת עישון. מה צריך יותר מזה שבחברות הביטוח שואלים תמיד שלוש שאלות עיקריות: 'אתה גבר או אישה?' 'מה הגיל שלך?' ו-'האם אתה מעשן?' כי זהו הגורם המרכזי לתחלואה".

ומה תוכל לומר לאלו שיטענו שיש הרבה כאלו שחולים בסרטן למרות שלא עישנו מעולם, ומצד שני יש מעשנים שחיים בבריאות ובשמחה?

"נכון, ויש גם הרבה אנשים שנוסעים בלי חגורת בטיחות ובצורה מופרזת ולא נהרגים. זו עוד לא הוכחה לכך שזה לא מסוכן. אני חוזר ואומר - העישון הוא גורם מספר אחת לתחלואה בסרטן".

וההבנה הזו, היא זו שגרמה לד"ר אלון להוסיף על תפקידו ברפואה גם את הטיפול במניעת התמכרויות. כך, מתוך הרצון לסייע לכמה שיותר אנשים, הוא הגיע לארגון 'שקוף' המבוסס על תורתו של רבי נחמן מברסלב. "נכנסתי לסדנאות של 'שקוף' וגיליתי עולם שלם של עבודה פנימית", הוא מספר, "וכך באותה תקופה, מצאתי את עצמי גם מתחזק מבחינה תורנית וגם לומד ומחכים ולומד את השיטה הנכונה כדי לעזור לאנשים להיגמל מהתמכרויות".

איך עובדת השיטה?

"שיטת הטיפול שאנו מציעים מתנגדת לדעות שטוענות שכדי לעזור לחולה או לאדם המכור צריך לעמוד על זה שעל החולה להיות מודע לעצמו, להבין שהוא חולה ולהפנים את זה, ורק כך יוכל לעזור לעצמו. זה לא נכון לפי דעתנו, כי המבט היהודי אומר שהדברים הם הפוכים לגמרי – יהודי אינו חולה במקרה, ותמיד אפשר לשנות הכל. לכן, הדבר הראשון שאני מנסה ללמד את האנשים שמגיעים אליי עם בעיות של התמכרות, הוא ההבנה שהשינוי נמצא בידיים שלהם, ויש להם את המפתח כדי להיחלץ מכל המצוקות והקשיים שעוברים עליהם".

וד"ר אלון מדגיש שהוא לא מדבר רק על התמכרויות לעישון ולסמים, אלא גם להתמכרויות לאינטרנט ולאתרים מסוימים, ולעוד הרבה דברים נוספים. "ההתמכרות היא מחלה מאוד רצינית שעוברת בתוך עמנו, ואני כל כך רוצה להושיט יד ולעזור".

האם זה מתקשר גם לתפקידך המקצועי כרופא?

"על אף שלמדתי את הטיפול בהתמכרות בלי שום קשר, נראה לי שזה כן מתקשר בסופו של דבר לעולם לרפואה. כי תמיד, בשלב כלשהו, כשאני משוחח עם אנשים מכורים, אז אנו מגיעים לדיבור על הנושא הבריאותי, כי אי אפשר להתעלם מזה. כשאנשים משוחחים עם מישהו שמספר להם מקרוב עד כמה שהנזק שהם מחוללים לגוף שלהם הוא עצום – הם מקבלים את זה בצורה אחרת. רק לאחר מכן אני פונה אליהם באמצעות הכלים שלמדתי מהתורה ומהרבנים שלי, וכך עוזר להם להיגמל צעד אחר צעד. ברוך ה' התוצאות מדהימות, ויש אחוזים גבוהים מאוד שמצליחים באמת ובתמים להתחבר לרצון העצמי שלהם, ולהבין שהם יכולים לעזור לעצמם, וזה קורה".

ובאופן אישי, מוסיף ד"ר אלון בהתרגשות: "אני מרגיש שה' נתן לי ארגז של כלים והמשימה שלי היא להשתמש ביכולות שקיבלתי בצורה הכי טובה שאפשר. אז אם מה שמתבקש ממני כיום הוא לעזור לאנשים, אז אני לוקח את המשימה הזו על עצמי, כי איך אפשר שלא?"

תגיות:רפואהמחלת סרטןאונקולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה