חדשות בארץ

רה"מ לפצועים שמתאוששים: "הלב נקרע היום בהלוויות של חבריכם"

ראש הממשלה ביקר הבוקר (ב') את הפצועים מפיגוע הדריסה, ואמר כי כל החיילים אמרו לו ש"הם רוצים לחזור לקורס ולשירות, ולהמשיך במשימה שלהם כחיילי צבא הגנה לישראל'

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן במהלך הביקור (צילום: קובי גדעון, לע"מ)בנימין נתניהו ויעקב ליצמן במהלך הביקור (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

הבוקר (ב') ביקר רה"מ בנימין נתניהו את פצועי פיגוע הדריסה שמאושפזים בבית החולים 'הדסה עין כרם', יחד עם שר הבריאות יעקב ליצמן, והתייחס לטרור הקשה ולהלווייתם של ארבעת החיילים ההרוגים הי"ד. "באתי הנה עם שר הבריאות ועם מנהלי בית החולים הדסה, לבקר את הפצועים שלנו – דנה, עידן ולירון" אמר רה"מ והוסיף כי שני הפצועים האחרים – יעל ובר, עדיין מטופלים בבית החולים שערי צדק, ו"לא רציתי להפריע להם".

בין מיטות הפצועים, חלק נתניהו את תחושותיו נוכח היום הקשה הזה, שבו ליווה את ארבעת ההרוגים למנוחת עולמים. "הלב נקרע היום אל מול ההלוויות הבאמת מטלטלות של חיילים שנגדעו באיבם", אמר והוסיף כי "החשוב ביותר להבין הוא שאנחנו תחת מתקפה מסוג חדש, ומדינת ישראל נערכת אל מול התופעה הזו בשלוש דרכים ועוד אחת: הדרך הראשונה זה להרחיב את התשתית הפיזית המונעת, על ידי הקמת עמודים ובטונדות במפרציות ובטרמפיאדות – גם ביהודה ושומרון וגם בירושלים.

"הדבר השני הוא תשתית מודיעינית מונעת. איך אתה יכול לדעת אם האיש הזה יעשה את זה, איך נדע לאתר אותם מראש? וכאן גופי הביטחון עובדים על זה במרץ שנה שלימה.

"הדבר השלישי הוא כמובן ההתערבות המהירה של חיילים ואזרחים. ראינו את זה אתמול עם המאבטח, הקצינה והחיילים שפעלו מהר ועל ידי כך סיכלו אסון גדול יותר. לפעמים מסכלים בכלל את האסון עוד בטרם התרחש".

יצוין כי מצבם של חמשת החיילים המאושפזים הולך ומשתפר: מצב החיילת שנפצעה באורח אנוש ומאושפזת ב'שערי צדק', מוגדר כעת כקשה אך יציב. הרופאים הצליחו לייצב חייל נוסף שמאושפז ב'הדסה', שמצבו הוגדר תחילה כקשה מאוד. הוא עבר ניתוח, נמצא בהכרה מלאה וכעת מצבו מוגדר כבינוני. שישה פצועים נוספים שפונו ל'שערי צדק' – שתי חיילות וארבעה חיילים – הוגדרו כסובלים מפצעים קלים, ושוחררו לביתם לאחר קבלת טיפול.

במהלך הביקור ציין נתניהו כי שמע מפי החיילים הפצועים ש"הם רוצים לחזור לקורס, רוצים לחזור לשירות ורוצים 'להמשיך במשימה שלנו כחיילי צבא הגנה לישראל'".

"זה הסוד האמיתי של המדינה שלנו", חתם נתניהו את דבריו. "ובגלל זה אנחנו ננצח, בגלל זה ניצחנו עד היום".

תגיות:בית חוליםפצועיםדריסהירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה