חדשות בארץ

הקו המשותף של ארבעת הקדושים נרצחי הפיגוע: חיוך תמידי ורצון לתרום

בני משפחותיהם וחבריהם של ארבעת הקדושים, שנרצחו אתמול בפיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים, מספרים על צעירים חייכניים מלאי טוב לב ורצון לתרום ולהעניק

זירת הפיגוע. בקטן: הנרצחים - שירה צור, יעל יקותיאל, שיר חג’אג’ וארז אורבך הי"ד (צילום: פלאש 90 ומתוך פייסבוק)זירת הפיגוע. בקטן: הנרצחים - שירה צור, יעל יקותיאל, שיר חג’אג’ וארז אורבך הי"ד (צילום: פלאש 90 ומתוך פייסבוק)
אא

בני משפחותיהם של ארבעת נרצחי פיגוע הדריסה בארמון הנציב בירושלים אתמול (ראשון) התקשו לקבל את הבשורה המרה. ארז אורבך, שיר חג'אג', שירה צור ויעל יקותיאל הי"ד, שהיו במסגרת פעילות בירושלים, נרצחו על ידי מחבל פלסטיני שדהר לעברם במשאית. סיפוריהם הכואבים של ארבעת הקדושים.

ארז אורבך הי"ד: "ייזכר בחיוכו התמידי ובנכונותו לסייע ולהתנדב"

ארז אורבך, בן 20 מאלון שבות, התנדב לשירות בצה"ל והיה צוער בבה"ד 1. הרב יעקב פישר, ראש ישיבת 'נווה שמואל' שבה למד ארז, סיפר על תכונותיו המיוחדות של תלמידו. "ארז היה בחור מלא רצון ומוטיבציה ונחוש מאוד, אבל בתוכו פנימה רך עדין ורגיש עם עקרונות וערכים ואהוב על כולם. בחור אוהב תורה וירא שמיים עם נחישות פנימית יחד עם מידות טובות וצניעות מיוחדת. משפחה מיוחדת".

ביישובו של אורבך בגוש עציון הוציאו הודעה מיוחדת על מותו של בן היישוב, שהיה אחד משישה ילדים של קרן ואורי אורבך. "הוא ייזכר בחיוכו התמידי ובנכונותו לסייע ולהתנדב לכל מטרה טובה", נמסר מהיישוב. ירון רוזנטל מבית הספר כפר עציון שהכיר את המשפחה אמר: "אין מי שלא מכיר את משפחת אורבך השורשית בגוש עציון, הם ממש אבן מאבני המקום. איזה אסון, שוב נחצוב קבר באדמת הסלעים הקשה שלנו בבית הקברות של כפר עציון. 69 שנים אחרי נפילת שיירת העשרה שוב קוברים כאן יהודים שנרצחו רק בגלל שהם יהודים. עד מתי?".

סג"מ ארז אורבך הי"ד השאיר אחריו הורים וחמישה אחים ואחיות. הלווייתו תתקיים היום בבוקר בבית העלמין בכפר עציון בשעה 11:00.

 

שיר חג'אג' הי"ד: "היא היתה פרח, עטרת ראשי"

שיר חג'אג' הי"ד ממעלה אדומים הותירה אחריה הורים ושלוש אחיות. אמש שלח אביה מסר לרמטכ"ל גדי איזנקוט: "אלו כן הילדים שלנו. אנחנו שולחים אותם לצבא, אנחנו יודעים שאולי לא יחזרו. להגיד לך שהאמנתי שזה יקרה לי? בחיים לא".

אמה של שירה סיפרה על הרגעים הקשים לאחר הפיגוע: "עמדנו ליד הדלת, התפללנו שהם לא יבואו וכל רגע שהם לא באים, אמרנו, מצד אחד טוב שהם לא באים, מצד שני התקשרתי לבתי חולים, התקשרתי לקצין העיר, למי לא התקשרתי?", שחזרה. "היא הייתה פרח, היא הייתה עטרת ראשי, הילדה הזאת, ציפינו לה גדולות. היא בנחישות שלה, בכוח ההתמדה שלה ולבד, אין ילדים כאלה, לא בגלל שזו היא, פשוט אין".

הלווייתה של סגן שיר חג'אג' הי"ד תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

 

יעל יקותיאל הי"ד: "בן אדם מלא אור ושמחת חיים. תמיד למען הזולת"

בני משפחת יקותיאל מתקשים לעכל את האובדן הצורב. בבית המשפחה בגבעתיים התאספו אמש בני משפחה וחברות רבות של יעל. "היא אהבה את החיים, אהבה את כולם וכולם אהבו אותה. בבית המשפחה אנשים עדיין לא מעכלים", סיפרה דודתה ל-ynet. היא הותירה אחריה הורים, אח ואחות.

חברתה של יעל סיפרה עליה, כשהיא ממררת בבכי: "היא הייתה עם הלב הכי גדול שיש. בן אדם מלא אור ומלא שמחת חיים ואין פשוט כאלה. כל דבר שהיא הייתה עושה היה למען הזולת. היא החברה הכי טובה שלי והיא פשוט אחד האנשים הכי הכי מדהימים שהכרתי בחיים שלי. היא הייתה שם כאילו ברגעים הכי לא נעימים שלי. היא הייתה שם בכל דבר, תמיד ידעה להגיד את הדבר הנכון, היא הייתה כל כך חכמה, כל כך אינטליגנטית והייתה לה אינטליגנציה רגשית מטורפת".

הלווייתה של סגן יעל יקותיאל תתקיים היום בשעה 15:00 בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

 

שירה צור הי"ד: "מלאת מרץ וחייכנית. תמיד חיפשה היכן לתרום"

שכונת דניה בחיפה הוכתה בהלם לשמע הבשורה הקשה: שירה צור הי"ד, בת 20 בסה"כ,  איננה. "שירה שלנו מלאת שמחת חיים, אהבה לתת ולתרום. מדריכה בצופים ומצטיינת בכל אשר עשתה", אמר חבר המשפחה. "שירה יצאה לקורס קצינים מתוך רצון לתרום ולהשפיע. נזכור אותך תמיד מחייכת וחושבת על האתגר הבא. שירה ומשפחתה, משפחת צור, הם מלח הארץ. כולנו מחבקים אותם בשעה קשה זאת. שירה שלנו נקטפה בדמי ימיה ואת השיר של שירה אי אפשר להפסיק. היא הייתה ילדה מלאת מרץ וחייכנית. כל מה שעשתה חיפשה היכן לתרום. נוער כמו שירה זה הנוער שהם עתידה של מדינת ישראל. כולנו כואבים את כאבה של שירה. החיוך של שירה והשירה שלה אי אפשר יהיה להפסיק".

הלווייתה של סג"מ שירה צור הי"ד תתקיים היום ב-14:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

תגיות:פיגוע דריסהארמון הנציב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה