חדשות בארץ

האם החוק יאסור על 'שוברים שתיקה' להיכנס לבתי ספר?

"גורם שחותר תחת מדינת ישראל ופועל נגדה, לא יורשה לקבל במה בין כותלי מערכת החינוך הממלכתית", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק

נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)
אא

הצעת חוק שמטרתה למנוע מארגונים הפועלים נגד צה"ל בזירה הבינלאומית להיכנס לבתי הספר ולמערכת החינוך ולהעביר תכנים לתלמידים, תעלה היום (ראשון) להצבעה בועדת שרים לענייני חקיקה.

הצעת החוק מהווה תיקון לחוק החינוך הממלכתי, והיא מקודמת על ידי השר נפתלי בנט, ח"כ יאיר לפיד ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם. על ההצעה חתומים ח"כים מכל סיעות הקואליציה.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב כי "מטרת ההצעה היא להקנות לשר החינוך את הסמכות לאסור על אישים או ארגונים שאינם חלק ממערכת החינוך לקיים פעילות בתוך המוסד חינוכי כאשר אופי הפעילות הוא כזה החותר תחת מטרות החינוך, או כזה הפועל לפגוע בחיילי צה"ל שהם קונצנזוס בחברה הישראלית".

ח"כ שולי מועלם מסרה כי "גורם שחותר תחת מדינת ישראל ופועל נגדה, לא יורשה לקבל במה בין כותלי מערכת החינוך הממלכתית. המציאות כפי שהיא כיום חייבת להשתנות. לא ייתכן שלגופים דוגמת שוברים שתיקה אין שום הגבלה מצד החוק להיכנס לכיתות ולהטיף את משנתם הפועלת באופן גס נגד המדינה ונגד חיילי צה"ל ומפקדיו. חינוך נועד לבנות את החברה והמדינה ולא להרוס".

ארגון 'שוברים שתיקה' הוא ארגון שמאלני הממומן על ידי גורמים עוינים. ב-2008 קיבל הארגון 'שוברים שתיקה' תרומות בסך 1.2 מיליון שקל וב-2009 כ-2.9 מיליון שקל. בנובמבר 2012 תרם עמוס עוז לארגון פרס בסך 2500 ליש"ט, שניתן לו מהקרן החדשה לישראל על פועלו לקידום זכויות אדם.

בין השנים 2012-2014 קיבל הארגון קיבל מימון של 4 מליון שקל באופן ישיר ועקיף, מהמדינות דנמרק, הולנד, שוודיה, שווייץ, גרמניה, צרפת, בלגיה, ספרד ואירלנד.

תגיות:חוקהצעת חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה