חדשות יהדות

"למה לילד שלי שגדל בקיבוץ, אין זכות לדעת מה זה בית כנסת?"

מפגש ראשון מסוגו נערך ביום רביעי האחרון ברבנות הראשית בירושלים: אנשי מפתח מקיבוצים באזור הדרום והצפון, נפגשו עם הרב הראשי לישראל ר' דוד לאו ועם מנכ"ל המשרד לשרותי דת עו"ד עודד פלוס - לדיון מרתק שמטרתו להרחיב את הפעילות הדתית בקיבוצים

אא

מפגש ראשון מסוגו נערך ביום רביעי האחרון ברבנות הראשית בירושלים: אנשי מפתח מקיבוצים באזור הדרום והצפון, נפגשו עם הרב הראשי לישראל ר' דוד לאו ועם מנכ"ל המשרד לשרותי דת עו"ד עודד פלוס - לדיון מרתק שמטרתו להרחיב את הפעילות הדתית בקיבוצים. נציגי הקיבוצים סיפרו על תהליך ההתחזקות שהם עוברים בקיבוצם, ועל הקושי שהם חווים כחלק מהתהליך הזה. 

מטרת המפגש, שכותרתו הייתה 'תיכון בית תפילתי' - הייתה להעניק לנציגים כלים להתמודדות עם השאלה 'איך מקימים בית כנסת בקיבוץ', ובמהלכו נשא את דברו הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו ואמר לנוכחים: אני מתחייב לסייע ככל יכולתי, לכל אחד ואחת מכם, עד שיכונן לתפארה, בית כנסת ומקום תפילה משלכם".

הרב לאו אף בירך את נציגי הקיבוצים שהגיעו למפגש, והתפעל מהאומץ, הנחישות והדבקות במטרה של כל אחד מהם ובפרט את זו של חברת קיבוץ גבעת השלושה, שריגשה את כולם כששאלה: "מדוע לילד שגדל בקיבוץ אין זכות לדעת מה זה בית כנסת? במה הוא שונה מכל ילד יהודי אחר?!"

יו"ר ארגון 'איילת השחר' הרב שלמה רענן, אשר יזם את המפגש הזה, הודה לרב לאו על הירתמותו לנושא החשוב בכל כוחו, והעמדת המשאבים ואנשי המקצוע הנכונים שיסייעו בהקמת בתי כנסת בקיבוצים השונים. "יושבים כאן קבוצה של יחידי סגולה, מהם כאלו שכבר זכינו להקים איתם ביחד בית כנסת פעיל ותוסס, ואחרים שנמצאים עדיין בשלבי החלום והרצון. כולם רואים ב'איילת השחר' כתובת להגשים את החלום, ואני מקווה, מתפלל ומייחל שנצליח בעזרת השם, לתת להם מענה. כי אכן, לכל ילד יהודי ולכל מקום יישוב יהודי - יש זכות לבית כנסת משלו".

צפו במפגש המרגש (קרדיט: ארגון 'איילת השחר'):

תגיות:בית כנסתקיבוץשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה