הסברה ישראלית

יהודייה מבוגרת טוענת: "קדאפי היה יהודי, ואני מכירה אותו מאז שהייתי קטנה"

גיטה בוארון, יהודייה ממוצא לובי, טוענת: "הסבתא של קדאפי שליט לוב לשעבר שנרצח, היא אחות של אמי שהתאסלמה. קדאפי תמיד אהב את היהודים, אבל אז התחיל לדבר עליהם דברים רעים. ושבועיים אחר כך התחילו המהומות"

גיטה בוארון (בעיגול) על רקע תמונתו של מועמר קדאפי (צילום מסך)גיטה בוארון (בעיגול) על רקע תמונתו של מועמר קדאפי (צילום מסך)
אא

"הסבתא של קדאפי, שליט לוב לשעבר, היא אחותה של אמי", טוענת יהודייה מבוגרת בשם גיטה בוארון, שעלתה ארצה מלוב. "היא התאסלמה והתחתנה עם מוסלמי שהפך לשייח'. יש לה ילדים, והוא הנכד שלה. היא נחשבת ליהודייה, כי נולדה לאם יהודייה".

מועמר קדאפי היה שליטה הדיקטטורי של לוב, שסיים את כהונתו לאחר שנלכד על ידי קבוצת מורדים שביצעו בו לינץ' ורצחו אותו. 

בוארון מספרת כי בתחילה נישאה סבתו של קדאפי ליהודי שעשה עלייה והתגורר בבאר שבע, ולשניים ילד משותף. "אני לא יודעת אם הוא עדיין בחיים, אבל אני מכירה את קדאפי מאז שהייתי קטנה", משחזרת בוארון. "אני לא יודעת אם הקרובים של קדאפי יודעים את זה, אבל הקרובים שלי יודעים על האחות של אמא שהתאסלמה כבר בלוב. אנחנו עלינו לישראל, אבל היא נשארה בלוב".

לדבריה, למשפחה כלל לא הייתה התלבטות האם לעלות לארץ ישראל, או לא. "אין כמו ארץ ישראל", היא אומרת בחיוך שאינו משתמע לשני פנים.

בתקופה שבה ניצל קדאפי את מעמדו כשליט לרעה, והתנכל ליהודים שתחת שלטונו, היה זה פלא גדול בעיניה. "כי הוא תמיד אהב את היהודים ולא עשה שום דבר רע שיכול לפגוע בהם. אף פעם לא שמענו אותו מדבר דברים רעים על ישראל. תמיד אמרו שיש לו קשר עם היהודים, ואפילו שהבן שלו עומד להתחתן עם אישה יהודייה. אולי הוא כבר התחתן אתה. זה היה בתקשורת. ברגע שהוא התחיל להגיד דברים רעים על היהודים ועל ישראל, אמרתי: 'שיחכה ויראה, הוא יקבל את מה שמגיע לו'. שבועיים אחר כך, התחילו המהומות והשנאה כלפיו", משחזרת בוארון. 

תגיות:יהודיםמוסלמיםקדאפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה