חדשות בארץ

היום: התקדמות משמעותית בפרשת ילדי תימן

ראש הממשלה ישיק הבוקר אתר ממשלתי חדש, ובו מאות אלפי מסמכים שישפכו אור על פרשת ילדי תימן

נתניהו והנגבי (צילום: פלאש 90)נתניהו והנגבי (צילום: פלאש 90)
אא

הפרשה האפלה על התנהלותם המקוממת של ראשי המדינה עומדת לקבל תפנית משמעותית: הבוקר (רביעי) ישיק ראש הממשלה בנימין נתניהו את אתר האינטרנט שבו חומרי ועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדי תימן.

בהשקה ישתתפו גם השר צחי הנגבי, השרה איילת שקד, ח"כ נורית קורן וגנז המדינה ד"ר יעקב לוזוביק.

השקתו של האתר מתבצעת לאחר עבודה מאומצת בהובלתו של השר צחי הנגבי שמונה לכך על ידי הממשלה. במהלך מספר חודשים בחן השר הנגבי את הדברים מול הגורמים הרלוונטיים וטען כי אין מניע לשמור את המידע חסוי לעוד כשבעים שנה, כפי שהוחלט בעבר.

כזכור, בעבר הוקמו שלושה ועדות חקירה ממלכתיות בנושא פרשת ילדי תימן: שלוש ועדות חקירה (ועדת בהלול-מינקובסקי, שלגי וכהן-קדמי) קמו במהלך השנים וקבעו שלא הייתה חטיפה ושאכן מרבית הילדים נפטרו, במקרים רבים בשל התנאים הקשים במעברות.

בשנים האחרונות נוצר לחץ ציבורי כבד על הממשלה בעקבות פעילותם של ארגוני המשפחות. לפני שנתיים דרשה חברת הכנסת נורית קורן להסיר את החיסיון מפעילות הוועדות. לפני כחצי שנה, ביוני 2016, הטיל ראש הממשלה על השר צחי הנגבי להיות אחראי על בדיקת חומרי ועדת כהן-קדמי, ולהמליץ אלו מהמסמכים ניתנים לפרסום.

בחודש שעבר הגיש השר הנגבי בישיבת הממשלה את עמדתו, ולפיה יש לחשוף ולפרסם את המסמכים בהתאם לעקרונות החשיפה שמפורטים בהצעת ההחלטה, וההחלטה עברה פה אחד.

עוד דווח בחודש שעבר, כי הממשלה תומכת בהקמת מאגר DNA, אשר יוכל לחבר בין ילדים שנחטפו והועברו לאימוץ, לבין משפחותיהם הביולוגיות. כל אדם הקשור לפרשה הכואבת ימסור דגימת DNA שתישמר במאגר. לאחר שהדגימות יתקבלו ייערכו הצלבות, וכך ניתן אולי יהיה לאחד משפחות שמסרבות להתייאש גם אחרי עשרות שנים של נתק אכזרי וכפוי.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "היקף החומר שייפתח מכיל מאות אלפי עמודים. כל החומר נסרק, נבדק, קוטלג, ויעלה לאתר האינטרנט של ארכיון המדינה, כשהוא מלווה בכלי חיפוש ידידותיים".

בני משפחות הטוענות להיעלמות ילדיהן וחוקרי הפרשה יוכלו לעיין במאות אלפי המסמכים שבאתר, ולקבל מידע כולל אודות נסיבות היעלמות הילדים. התקווה היא כי המסמכים יוכלו לסייע למשפחות ולחוקרים להתחקות אחר ילדים שנחטפו באחת הפרשות הקשות ביותר בתולדות המדינה.

תגיות:ילדי תימןפרשת ילדי תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה