חדשות בארץ

ניתוח נדיר הציל את חייו של אייל: "קיבלתי עוד הזדמנות לחיות"

אייל עמר בן ה-47 עבר התקף לב שבעקבותיו התדרדר מצבו והוא נזקק להשתלת לב. באמצעות ניתוח מורכב ניצלו חייו

אייל עמר ופרופ' שפירא (צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)אייל עמר ופרופ' שפירא (צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)
אא

כשאייל עמר בן ה-47 מהמושב דישון חש כאבים עזים בחזה שהקרינו ליד השמאלית, הוא הבין שמדובר בהתקף לב, אך העדיף למשוך את הזמן ולא למהר להתפנות. היה זה לפני כשלושה חודשים. אייל בחר להמתין בביתו, אלא שהסתבר כי ההמתנה הייתה בעוכריו, ואת הדרך לבית החולים הוא עשה מספר שעות לאחר מכן בניידת טיפול נמרץ. מצבו היה קשה מאוד והרופאים אבחנו אוטם חריף.

בבדיקות שנעשו לאייל ציינו הרופאים מסקנה אחת – הוא זקוק להשתלת לב, ורק היא תוכל להציל את חייו. אבל כדי לאפשר לו להישאר בחיים עד שיזכה בהשתלת לב מתורם או בלב מלאכותי, הוא יזדקק בינתיים לקוצב לב. אייל אושפז בבית החולים הדסה עין כרם, וכאן נכנס לתמונה פרופ' חיים לוטן, ראש מערך הלב במרכז הרפואי הדסה, אשר החליט בצעד חריג לנסות אופציה חילופית אחרת.

בהתייעצות עם מומחים נוספים העלה פרופ' לוטן את הרעיון לתקן את המפרצת שנוצרה בשריר הלב ולהשתיל מסתם במקום המסתם הדולף. מדובר בניתוח נדיר שרק מעטים בארץ מבצעים. מי שביצע את הניתוח בפועל היה פרופ' עוז שפירא, מנהל מחלקת ניתוחי לב חזה במרכז הרפואי הדסה. למעשה הוא עיצב מחדש את ליבו של אייל, בלי העיוות של המפרצת וביצע גם השתלת מסתם שתיקנה את הדליפה החמורה. פרופ' שפירא הדגיש לבסוף כי על אף מורכבותו של הניתוח, הוא עבר בהצלחה מלאה.

ומה נותר לאייל לומר על הדברים? "זה היה מפחיד למדי, הוא סיפר, "אבל כבר עכשיו אני מרגיש הרבה יותר טוב. עברו רק שבועיים מהניתוח ואני יכול לקום לבד מהמיטה, יש לי תיאבון ואני נושם. מעכשיו סגנון החיים שלי ישתנה ואני אשמור על המתנה שקיבלתי – עוד הזדמנות לחיות".

תגיות:אייל עמרניתוח לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה