חדשות בארץ

בחסדי שמים: 180 פיגועי ירי סוכלו בשנה האחרונה

מערכת הביטחון מפרסמת את נתוני הטרור של השנה האזרחית החולפת: בחסדי שמים סוכלו לפחות 180 פיגועי ירי ביהודה ושומרון

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

לקראת תום השנה האזרחית, מפרסמת מערכת הביטחון את נתוני הטרור בשנה החולפת. מן הנתונים עולה כי למרות גל הטרור, הצליחו השב"כ וצה"ל למנוע בחסדי שמים לפחות 180 פיגועי ירי ביהודה ושומרון.

מהדיווח עולה כי חלק מן התקריות נמנעו רגע לפני הירי, וחלק אחר בשלב התכנון, שכללו תשתיות של עד שלושה מחבלים. מתחילת השנה בוצעו 39 פיגועי ירי בגדה. גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול כי "מוקדי הפיגועים עברו בשבועות האחרונים מגוש עציון לאזור בנימין. מרבית התשתיות שנחשפו הן מקומיות ורק לחלק קטן מהן יש שיוך ארגוני". לדברי אותו גורם, "חמאס מעודד פיגועים, אך החוליות שנלכדו לא היו כאלה שקיבלו הנחיה ממפקדת טרור. לאווירה הדאע"שית האלימה, כמו גם לפיגועים באירופה, יש תרומה לכך. מחקירת החוליות שנלכדו עולה כי מטרותיהן העיקריות הן מוצבי צה"ל, טרמפיאדות או כלי רכב, לרוב במארבים או בירי מכלי רכב חולף".

מנתוני מערכת הביטחון עולה עוד כי הריסות בתי מחבלים יוצרות הרתעה בקרב הפלשתינים. כך, בשנה שעברה נהרסו 7 בתי מחבלים לעומת 21 בשנה הנוכחית. לדברי הקצין הבכיר, צה"ל השקיע משאבים רבים בהצבת מצלמות ואמצעי תאורה בשטח וכן בקישור בין הכוחות באזור, במטרה להגיב במהירות לפיגועים ועל מנת לחשוף מפעלי נשק בשטחים. "אנחנו יותר יעילים מאשר בעבר. כבר לא מכסים שטחים נרחבים, אלא פועלים בצורה ממוקדת. צה"ל מתגבר את הכוחות בכבישים בהתאם להערכת מצב ומידע מודיעיני".

הבכיר הוסיף כי "עם זאת, המערכת עדיין מתקשה בפיצוח הסיטואציה. הקשר שמאפיין את חברי החוליה הוא קשר משפחתי, הם מאותה חמולה או אזור מגורים. לא מדובר בפעילי טרור קלאסיים. הם פלשתינים צעירים שכבר לא מדברים על מרקם חיים, אלא על איכות חיים. הם משקיעים הרבה כסף על ביגוד, מצד שני, זה לא מונע מהם להחזיק באידיאולוגיה קיצונית ולבצע פיגועים. זה הפער שלנו בהבנה אותם". 

תגיות:פיגועיםפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה