חדשות בעולם

האם פוטין מתכנן לגרור את ארה"ב למלחמת עולם שלישית?

פרופסור מילר, מומחה בינלאומי לאבטחה, מעריך שפוטין מתכנן להשתלט על לטביה או אסטוניה, ובכך לגרור את העולם למלחמת עולם

ולדימיר פוטין (צילום: shutterstock)ולדימיר פוטין (צילום: shutterstock)
אא

פרופסור פול ד. מילר, מומחה ביטחוני בעל שם עולמי, מעריך כי נשיא ארה"ב של פוטין מתכנן לגרור את ארה"ב למלחמת עולם שלישית. לדבריו, שצוטטו ב- Sun הבריטי, המלחמה הזו תתחיל בלטביה.

פרופסור מילר, שהצליח לחזות את סיפוח חצי האי קרים ב-2014, קובע כי נשיא ארה"ב הנכנס טראמפ יצטרך להתמודד עם דילמה שעוסקת בשאלת ההגנה על המדינות הבלטיות שחברות בברית נאט"ו מפני תקיפה אפשרית של פוטין – בידיעה שהדבר הזה עלול למעשה לגרור למלחמת עולם שלישית.

"פוטין לא יפלוש בפזיזות למדינות הבלטיות, אלא יעשה זאת באופן עקיף", מסביר פרופסור מילר. לדבריו, המנהיג הרוסי ינסה להביא לתסיסה אזרחית בקרב המיעוט הרוסי במדינה, שמהווה רבע מכלל האוכלוסייה, וכך יווצר משבר, שיגרור את רוסיה להתערב.

במאמר שפרסם באתר Foreignpolicy.com, מעריך מילר כי "פוטין לא ישלח כוחות גדולים של חיילים במדים מעבר לגבול הבינלאומי, כיוון שרוב הסיכויים שגם חברות נאט"ו הזהירות ביותר לא יוכלו להתעלם ממהלך כזה של פלישה גלויה. במקום זאת, הוא ינסה ליצור במהלך השנתיים הקרובות משבר באמצעות שליחים לא מזוהים".

כיוון שהמדינות הבלטיות מהוות חלק מברית נאט"ו, מצופה מכל יתר החברות בברית לבוא לעזרתן לפי סעיפים מסוימים שנקבעו באמנה. אלא שעזרה כזו, אם תגיע, עלולה לגרור את העולם למלחמה כוללת ונוראית.

פרופ' מילר מאוניברסיטת וושינגטון די.סי מפרסם את האזהרה הזו על רקע הצהרותיו של פוטין על תיקון היחסים עם ארצות הברית, בעיקר בעקבות הצהרותיו של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות על תמיכה אפשרית בסיפוח קרים לרוסיה והסתייגות שהביע מתמיכה בחברות ברית נאט"ו.

תגיות:מלחמת עולם שלישיתולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה