חדשות בארץ

לאחר שהוסרה חסינותו של ח"כ גטאס: המשטרה ערכה חיפוש בלשכתו

לאחר שנעצר ח"כ גטאס והוסרה חסינותו, ערכה המשטרה חיפוש בלשכתו שבכנסת. מדובר בתקדימים נגד ח"כ מכהן

ח"כ באסל גטאס ( צילום: הדס פרוש / פלאש 90)ח"כ באסל גטאס ( צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

אתמול (ראשון) פשטה המשטרה על לשכתו של ח"כ באסל גטאס בכנסת, וערכה בו חיפוש. זאת לאחר שבשבוע שעבר הוסרה חסינותו לצורך ביצוע חיפוש בביתו, מכוניתו ולשכתו, וכן על מנת שיוכל להיעצר.

הסרת החסינות בשבוע שעבר של ח"כ מכהן עוד בטרם הגשת כתב אישום מהווה תקדים. גם החלטת בית המשפט ביום חמישי שעבר לעצור את גטאס המואשם בעבירה על ביטחון המדינה באמצעות הברחת טלפונים סלולריים למחבלים הכלואים בבתי הכלא, מהווה תקדים מאחר ועד היום לא נעצר ח"כ מכהן. גטאס הוא חבר הכנסת הראשון שנעצר. כעת, עם החיפוש בלשכתו בכנסת, נקבע תקדים נוסף.

אתמול בצהריים קיבל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודעה כי המשטרה מבקשת לערוך חיפוש בלשכתו של גטאס בכנסת. עם קבלת ההודעה הנחה אדלשטיין את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, לאפשר למשטרה להיכנס ללשכתו הפרלמנטרית של ח"כ גטאס ולבצע בה חיפוש. כן הנחה כי במהלך שהות השוטרים בלשכה הם ילוו על ידי קצין הכנסת והיועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון. יצוין, כי כבר בשבוע שעבר, לאחר הסרת חסינותו של גטאס, נסגרה לשכתו כדי למנוע אפשרות שלש שיבוש הליכי חקירה.

שעה קלה לאחר החיפוש, הוגשה ליו"ר הכנסת חוות דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, לפיה גטאס לא יוכל להצביע בכנסת כל עוד הוא עצור. אדלשטיין קיבל את חוות הדעת ואמר כי הוא סומך ידו על היועץ המשפטי ינון. לפיכך, בשלב זה הכנסת תתפקד עם 110 ח"כים.

תגיות:באסל גטאסמשטרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה