חדשות בארץ

שריפה הענק בבתי הזיקוק בחיפה: הושגה שליטה על האש

כוחות גדולים של כיבוי אש מנסים להשתלט על האש, כבישים נחסמו ותושבים נקראו להסתגר בבתיהם. האש והעשן השחור המיתמר מעל בתי הזיקוק בחיפה נראים בכל העיר

שריפה הענק בבתי הזיקוק בחיפהשריפה הענק בבתי הזיקוק בחיפה
אא

שריפת ענק פרצה הבוקר (ראשון) במיכל אחסון דלק בבתי הזיקוק בחיפה, להבות האש והעשן השחור המיתמר מעל המקום נראים בכל העיר. כוחות גדולים של כיבוי אש מנסים להשתלט על האש וכבישים נחסמו.

סמוך לשעה 11:40 הושגה דעיכה מסוימת באש ולא נראות להבות סביב המיכל הבוער. סדק נוצר במעטפת הלבנים של המיכל אולם לא אותרה דליפה. יצוין כי בשלב זה עדיין לא ברור הרקע לפרוץ השריפה.

מדובר במיכל בנזין שהיה בתהליך ריקון שהחל לבעור, הנתון המעודד הוא שמפלס הדלק נמוך יחסית - כמטר וחצי. עיקר המאמץ מושקע בקירור המכלים הסמוכים.

הודעה רשמית שיוצאת מהמשרד להגנת הסביבה, קוראת לציבור שלא לשהות באזור צומת הצ'ק פוסט.

(צילום: כב''ה מחוז חוף)(צילום: כב''ה מחוז חוף)

מדוברות הכיבוי נמסר כי מדובר במיכל בנזין שהיה בתהליך ריקון והחל לבעור. "מפלס הדלק נמוך יחסית כמטר וחצי וכעת עיקר המאמץ מושקע בקירור המכלים הסמוכים. עשרות צוותי כיבוי נוטלים חלק בפעולות הכיבוי. להערכתנו בתוך כשעה וחצי יאזל הדלק במיכל הבוער".

"בהערכת מצב הועלתה אפשרות מצד גורמי המפעל לקריסה אפשרית של המיכל הבוער. גם אם אכן כך יקרה, החומר יגלוש לתוך מאצרה ייעודית ויישאר מתוחם. עיקר הדאגה היא מהמיכלים השכנים ולוחמי האש מנהלים קרב בלימה עיקש מלמנוע מקרינת החם לחמם את דופן אותם מיכלים", נמסר.

עקב השריפה העזה נחסמו למשך כשעה כביש 4 נחסם לתנועה מלב המפרץ עד רחוב אריה שנקר וכביש 22 ממחלף איקאה לכיוון כביש 772, עד מחלף יגור. בנוסף מנהרות הכרמל נסגרו לתנועה ממחלף נווה שאנן לכיוון שדרות ההסתדרות. הכבישים נפתחו לאחר כשעה לתנועה.

תגיות:חיפהשריפהבתי הזיקוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה