חדשות בעולם

טראמפ: "ב-20 בינואר אשנה את החלטת האו"ם נגד ישראל"

טראמפ הביע את מורת רוחו מהפסדה של ישראל באו"ם, והבהיר כי כאשר ייכנס לתפקידו "הדברים ייראו אחרת"

דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)דונלד טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ הגיב על ההחלטה השערורייתית נגד ישראל באו"ם: "ההפסד הגדול לישראל אתמול באו"ם יהפוך את המשא ומתן בדרך לשלום לקשה הרבה יותר", צייץ הנשיא הנבחר בחשבון הטוויטר שלו, והוסיף, כשהוא מביע את מורת רוחו מההחלטה: "חבל מאוד, אבל אנחנו נתקן את זה בכל מקרה. בכל הנוגע לאו"ם, דברים ייראו אחרת אחרי שאכנס לתפקיד ב-20 בינואר".

נוסף על כך, זמן קצר לאחר ההחלטה באו"ם, פרסם טראמפ כי מינה את ג'ייסון גרינבלט למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים. גרינבלט, יהודי דתי בוגר ישיבת "הר עציון" שבגוש עציון, נחשב למקורב מאד לנשיא הנבחר. גרינבלט יטפל בסכסוך הישראלי-פלסטיני, בהסכמי סחר ובמו"מ מול קובה. בשנים האחרונות מייעץ גרינבלט לטראמפ, ואף עזר לו במהלך קמפיין הבחירות.

בתוך כך, הרשות הפלסטינית מתייחסת להודעתו של טראמפ על כך שהשגרירות האמריקאית תעבור מתל אביב לירושלים. הממשלה הפלסטינית ברמאללה קוראת לליגה הערבית לפעול באופן נחרץ נגד הכוונה של הממשל האמריקני החדש להעברת השגרירות.

ראש הממשלה הפלסטינית, ראמי חמדאללה, קבע כי העברת השגרירות היא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי המעניקה לגיטימציה ל"פשעים" של ישראל ול"כיבוש" של אדמה פלסטינית מאז 67'.

עיכרמה סברי, ראש המועצה המוסלמית העליונה, מזהיר כי אם טראמפ יממש את הבטחתו להעביר את השגרירות, משמעות הדברים תהיה שארה"ב הכירה בירושלים כבירת היהודים ובכך היא הכריזה "מלחמה חדשה" נגד תושבי פלסטין ונגד הערבים והמוסלמים.

צפו בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות החלטת האו"ם:

 

תגיות:האו"םדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה