חדשות בארץ

עקב ההצבעה באו"ם: נתניהו הורה לבטל את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה

בעקבות הצבעתה של אוקראינה באו"ם נגד הבניה בהתנחלויות, הורה ראש המשלה בנימין נתניהו לבטל את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה בישראל

וולודימיר גרויסמן (צילום: shutterstock)וולודימיר גרויסמן (צילום: shutterstock)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לבטל את ביקורו הרשמי בישראל של ראש ממשלת אוקראינה, וולודימיר גרויסמן, שהיה אמור לבקר בישראל בשבוע הבא.

ההחלטה התקבלה בעקבות הצבעתה של אוקראינה בעד ההחלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם.

יצוין כי פרט לאוקראינה, 13 מדינות נוספות מתוך 15 חברות מועצת הביטחון תמכו בהחלטה. ארצות הברית הייתה היחידה שנמנעה, ובצעד חריג מאוד ומעורר סערה, בחרה לא להטיל וטו על החלטה נגד ישראל.

בישראל התאכזבו מההצבעה של בריטניה, אוקראינה, יפן ואורגוואי. לגבי רוסיה, עד הרגע האחרון הייתה תקווה כי הנשיא פוטין יטיל וטו, לאחר שראש הממשלה נתניהו שוחח איתו השבוע פעמיים, אך לבסוף רוסיה תמכה בהחלטה המקוממת.

מוקדם יותר, בעת שהדליק נר ראשון של חנוכה עם פצועי צה"ל, התייחס ראש הממשלה להחלטה נגד ישראל במועצת הביטחון באו"ם. "ההחלטה שהתקבלה אתמול באו"ם היא מעוותת, היא מבישה, אבל אנחנו נתגבר עליה", אמר ראש הממשלה. "ההחלטה קובעת שהרובע היהודי הוא שטח כבוש. זה הזוי. ההחלטה קובעת שהכותל המערבי, הכותל, הוא שטח כבוש. גם זה הזוי".

נתניהו המשיך: "שתי מדינות שיש לנו יחסים דיפלומטיים איתן היו שותפות להגשת ההצעה נגדינו באו"ם, ולכן הוריתי אתמול להחזיר את השגרירים שלנו מסנגל וניו זילנד, להפסיק את הסיוע לסנגל, ועוד היד נטויה".

"הנחיתי את משרד החוץ להשלים תוך חודש הערכה מחדש של כל ההתקשרויות שלנו עם האו"ם, כולל המימון הישראלי לאו"ם, ונוכחות של מוסדות או"ם בארץ", אמר נתניהו בדבריו. "אבל אני לא מחכה. כבר עכשיו הוריתי להפסיק מימון של כ-30 מיליון שקל לחמישה גופים של האו"ם שהם עוינים במיוחד נגד ישראל, והמשך יבוא".

תגיות:אוקראינהביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה